גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ענף הפרסום

עוד כתבות

כלי רכב בנמל בעיר יוקוהמה שביפן

מותגי רכב חדשים מציפים את השוק הישראלי. איך יושפעו המחירים ב־2024?

ענף הרכב הישראלי פותח את 2024 בסביבה תחרותית צפופה, כאשר שליש מהמותגים שמתחרים על פלח המחירים המרכזי הצטרפו בשלוש השנים האחרונות • האם מלחמת המחירים תתרחב בצל עליית מס הקנייה על רכבים חשמליים, ומי המרוויחים הגדולים מהמצב, בינתיים

הפסקת הפרסומות יצאה להפסקה / צילום: Shutterstock

הפסקת הפרסומות יצאה להפסקה: שורה של משרדים מוציאים עובדים לחל"ת

בימים כתיקונם, הרבעון האחרון בשנה נחשב לתקופה חזקה בענף הפרסום, אבל המלחמה המתחוללת בישראל שינתה את התמונה גם עבורם • בכירי הענף מדברים על ירידה דרסטית בפעילות והפסדים של מיליוני שקלים, לצד הבנה למצב • צפי להתאוששות? במקרה הטוב בינואר

עדו הר-טוב, מנכ''ל קבוצת גיתם BBDO, / צילום: יח''צ גיתם

איתור נעדרים ומערך הסברה: כך הפך משרד הפרסום גיתם לחדר מלחמה

מאז פרוץ המלחמה התגייס ענף הפרסום לסייע בהסברה, אבל בגיתם לקחו את הדברים צעד אחד קדימה עם חמ"ל איתור נעדרים וחטופים שפועל בשיתוף עם גורמי הביטחון • בראיון ל"גלובס" מספר מנכ"ל הקבוצה, עדו הר-טוב, על העבודה עם 200 מתנדבים, מפנה אצבע מאשימה למדינה, ומספק תחזית קודרת לענף הפרסום: "ייפגע הרבה יותר מאשר בקורונה"

שלום מיכאלשווילי בקמפיין פריגת / צילום: צילום מסך

מול הכאוס בחוץ, פרזנטורים מצחיקים ואהובים מספקים עוגן של יציבות

הפרסומת של בנק לאומי היא הזכורה ביותר השבוע, ובפרסומות האהובות ביותר מככבים סטנדאפיסטים: שלום מיכאלשווילי בפריגת, ואורי חזקיה בחברת החשמל - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • לפי נתוני יפעת, ההשקעה בפרסום מזנקת ב־30%

אתי עבדי, מנכ''לית מקאן / צילום: נטלי שור

האפי הבינלאומי: מקאן ת"א מתברג במקום השלישי

מקאן ת"א רושם היסטוריה ומגיע למיקום הגבוה ביותר של משרד ישראלי עד כה בדירוג משרדי הפרסום האפקטיביים - האפי • במקום הראשון נמצא ליאו ברנט המזרח התיכון (איחוד האמירויות), ובמקום השני אוגליבי הודו • בין 100 הראשונים בעולם נמנים גם ראובני-פרידן (מקום 67) ואדלר-חומסקי (מקום 71)

הפרסומת של קוקה קולה. שימוש ב־AI / צילום: צילום מסך מיוטיוב

תגבירו את הקצב: כך ישתנה עולם הפרסום בעידן הבינה המלאכותית היוצרת

קוקה־קולה כבר הציגה פרסומת מרהיבה ראשונה, ב־BMW ישראל ערכו "מבחן דרכים", וגם גוגל, פייסבוק ולינקדאין מכניסות כלי AI ליצירת פרסומות • כשהענף כולו מאמץ סטנדרטים חדשים של מהירות, הצרכנים עומדים לפגוש כמות קמפיינים גדולה מאי־פעם

מירן פחמן / צילום: כפיר זיו

תחרות הפרסום גרנות מתקיימת בפעם השלישית, עדיין לא כל הענף בפנים

ביום חמישי הקרוב תיערך תחרות הקריאייטיב שיזמו אנשי הפרסום מירן פחמן וענת בן נתן • המשרדים הגדולים שבחרו לא להשתתף הם מקאן ת"א, גיתם BBDO, יהושע TBWA וראובני־פרידן • פחמן: "אנחנו רוצים להחזיר את הנחשקות ואת המצוינות הקריאטיבית לענף, שנשאב לבינוניות"

ריאן ריינולדס מדגים את הוראות הפרסום שנתן ל־chatGPT / צילום: צילום מסך מטוויטר

הדילמה של ענף הפרסום: מה קורה כשהבינה המלאכותית מתחילה להחליף עובדים

בענף סבורים כי אנשי "העבודות השחורות" יאבדו את משרתם, בעוד שבתחום הקריאייטיב ישתפרו הביצועים באמצעות פינג-פונג עם המכונה • "מה שלוקח היום חודשים, יוכל לעבוד תוך 150 שניות בעוד שלוש־ארבע שנים" • מהפכת הבינה המלאכותית

אמיר אריאלי, אורי לברון, דנה קול, גלי ארנון בפאנל / צילום: באדיבות Fiverr

מה מחכה לעולם הפרסום ב-2023?

בחברת Fiverr ערכו מפגש פתוח לאנשי ענף הפרסום, בו דנו בשינויים שעובר התחום • "כיום המשפיענים הם אנשים שצמחו בקהילות וברשתות, ולא המגה-טאלנטים שראינו בעבר. תם העידן שבו מותגים מכתיבים מסרים לצרכן", אמרה גלי ארנון, סמנכ"לית השיווק בפייבר • אירועים ומינויים

נועה קירל בפרסומת של yes+ / צילום: יח''צ אוהד רומנו

החסויות הופכות לפרסומות לכל דבר, ועוד ארבעה טרנדים בולטים בתחום הפרסום

הפרזנטורים כבר לא שומרים אמונים רק למותג אחד, תרבות הפוליטיקלי קורקט עולה מדרגה, ושלטי החוצות של חברות ההייטק יהפכו בהדרגה לפרסומות בטלוויזיה • הטרנדים החמים שמספרים את הסיפור של תעשיית הפרסום כולה • מדד המותגים 2022

עלמה זק ואסי כהן כזוג הטורטלים / צילום: צילום מסך

האם הטורטלים יקדמו את קופת החולים מאוחדת?

קופת חולים מאוחדת נמצאת במו"מ מתקדם עם קשת 12, בעלת המותג "ארץ נהדרת" ועם השחקנים עלמה זק ואסי כהן, על שילובם של זוג הטורטלים כפרזנטורים. על פי הערכות, אם תבשיל העסקה, צפויים זק וכהן להרוויח יחד כ-2 מיליון שקל • וגם: למרות ההארכה, רק שתי קבוצות הגישו הצעות לשיווק הפרסום של התאגיד

עפר יער, טל ברוקנר ויורם לוי / צילום: איל יצהר

בלעדי השבוע בענף הפרסום: ברוקנר-יער-לוי רוכש 50% מסוכנות הסושיאל פרפל

בכירים בתעשייה מעריכים את שווי הרכישה ב-5-10 מיליון שקל • וגם: מה חושב דיוויד סייבל, מבכירי הפרסומאים בעולם, על אחת הבעיות המשמעותיות של הענף

מימין לשמאל: מיטל שירן סמנכ”לית השיווק של לאומי, יוסי לובטון יו”ר פובליסיס, כתבת גלובס ענת ביין-לובוביץ', אילן סיגל מנכ”ל גולן טלקום, ורפי טל מבעלי HapPpy / צילום: נס הפקות

בעקבות סדרת הכתבות בגלובס: אמנת הפרסומאים והמפרסמים יוצאת לדרך

בכנס שקיימו השבוע בכירי המפרסמים והפרסומאים עלתה לדיון מערכת היחסים הרעילה שנוצרה בין הצדדים עם השנים • בין הנושאים שנבחנו: האחריות של מנהלי השיווק, הדרישות של הדור החדש ביחס לתנאי העבודה והצורך לשנות את שיטת המכרזים על תקציבים

תלמה בירו, מנכ''לית איגוד השיווק / צילום: איל יצהר

איגודי המפרסמים והפרסומאים יחתמו השבוע על אמנה משותפת

וגם: תחת הבעלות החדשה, ברוקנר-יער-לוי יטפל בתקציב פסגות • ומשרד הפרסום LEAD רוכש 60% ממניות חברת השיווק הדיגיטלי DigitalVibe

סמיון גרפמן בקמפיין קודם של WE4G. היתרון המשמעותי בפרסום היה השותפות עם קשת / צילום: צילום מסך

בלעדי מותג הסלולר WE4G נערך למיתוג מחדש. ומה עוד חדש בענף הפרסום?

מותג הסלולר WE4G נערך להשקה מחודשת לאחר הרכישה, והתקציב עובר לפרסום אברהם • וגם: חמש שנים לאחר שעזב את קבוצת אדלר-חומסקי, חוזר אליה תקציב הפרסום של מחסני תאורה

עיריית תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בלעדי השבוע בענף הפרסום: אדלר-חומסקי זכה בתקציב עיריית תל אביב

וגם: חמישה משרדים מתמודדים על תקציב הפרסום של חברת הבנייה תדהר, שצפויה להשקיע במיתוג מחדש כ-10 מיליון שקל

גיורא בר דעה, יו''ר האפי. חשש מפני היעלמותה של התחרות / צילום: ענבל מרמרי

בלעדי השבוע בענף הפרסום: בר-דעה פועל לשינוי הפוקוס של תחרות האפי

בעקבות רצף הזכיות של מקאן בתחרות האפי האחרונה: היו"ר גיורא בר-דעה פועל לשינוי הפוקוס מפרסום לשיווק, ומקים ועדת בדיקה • וגם: אדלר-חומסקי ימשיך לטפל בתקציב של עיריית תל אביב למשך שלושה חודשים נוספים

אתי עבדי / צילום: נטלי שור

המנהלת שניפצה את תקרת הזכוכית בענף הפרסום

אתי עבדי, מנכ"לית מקאן ת"א • עומדת בראש משרד הפרסום הגדול בישראל וחולשת על תקציבים בהיקף של 120 מיליון דולר בשנה

יגאל ברקת. חוזר לענף השיווק אחרי חמש שנים / צילום: שלומי יוסף

בלעדי יגאל ברקת פורש מניהול יהושע TBWA. האם יחליף את אסף אזולאי כסמנכ"ל השיווק בבנק הפועלים?

לגלובס נודע כי יגאל ברקת פורש מתפקידו כמנכ"ל משרד הפרסום יהושע TBWA • ברקת נחשב למועמד המוביל להחליף את אסף אזולאי, סמנכ"ל השיווק של קבוצת הפועלים שהודיע לאחרונה על פרישה • וגם: אתרי הברנז'ה כסית וזצ נסגרים

הקמפיין של קסטרו / צילום: צילום מסך

בלעדי הפרסומאי שמאחורי הקמפיין של קסטרו: השבוע שהיה בפרסום

קסטרו השיקה קמפיין פרסום, הראשון זה שנתיים ללא הזמר יהונתן מרגי • משרד הפרסום HapPpy, שטיפל במשך שש שנים בבנק הפועלים,מצטרף למערך הפרסום של הבנק הדיגיטלי החדש ONE ZERO • ומי יחליף את מירב ספקטורובסקי-ששון, שניהלה בארבע השנים האחרונות את K Logic?