לפי בנק ישראל, ההוצאה היומית הממוצעת בארץ מ-19 לאפריל ועד 1 למאי, מאז מועד תחילת ההקלות, עמדה על 960 מיליון שקל - לא ברמה של לפני ההכרזה על המגבלות אבל יותר מאשר ההוצאה הממוצעת שאפיינה את תקופת ההסגר
מנתונים שפרסם היום בנק ישראל עולה כי סך הרכישות בכרטיסי אשראי ירד מרמה יומית של 1.3-1.5 מיליארד שקל במהלך המחצית השנייה של ינואר - לפחות מ-690 מיליון שקל ב-20 באפריל
בעוד המסחר במרחב הציבורי מתקשה להתאושש למרות ההקלות, בתקופה זו נרשמה צמיחה של 250% בכמות העסקאות מרחוק • אם בתחילה היה זה המזון שכיכב, הרי שכעת ביגוד, הנעלה ואפילו שירותי קוסמטיקה זוכים לעדנה צרכנית • האם הרגלי האונליין יישארו גם ביום שאחרי?
יום השיא ברכישות בכרטיס אשראי בשבוע שלפני החג היה יום שני שעבר, במהלכו גיהצו הישראלים ברשתות המזון 177.66 מיליון שקל • אותו יום גם היה השיא מבחינת רכישות אונליין בענף המזון, ובמהלכו בוצעו רכישות בסכום כולל של 27.25 מיליון שקל
בלילה האחרון נרשמו דיווחים על תורי ענק מחוץ לסופרמרקטים, כשלקוחות ביקשו להגיע לרשתות בשעות החריגות האלה בתקווה למצוא סניפים עמוסים פחות עם מבחר גדול יותר לאחר חידוש המלאים בחצות
עם כל הכבוד למוצרי יסוד כמו נייר טואלט וביצים, מתברר שהקורונה מציבה במחסור גם ענפים שבימי שגרה לא חלמו להפוך לנדרשים כל-כך, וזוכים כעת לרנסנס ואף לשוק שחור שהתפתח מתחת לרדאר • ומהן הדרכים היצירתיות שמצאו הספקים להתמודד עם המחסור ולהרוויח?
זאת לעומת פברואר השנה • לפי נתוני שב"א, היקף הרכישות הכולל של הישראלים ברשתות המזון עמד במרץ על כ-3.49 מיליארד שקל • הרכישות בעסקאות אונליין עלו ביותר מ-27% והסתכמו ביותר מ-440 מיליון שקל, לעומת 347 מיליון שקל בחודש שעבר
נתוני סטורנקסט חושפים כי המשבר הכלכלי מדלג בינתיים על רשתות המזון • על רקע הגבלות התנועה והחשש מעוצר, נסק סך הקניות של מוצרי צריכה בשבוע החולף בעשרות אחוזים בהשוואה לשבוע רגיל • הגידול המשמעותי ביותר נרשם בקטגוריות העופות, המצות והכפפות
"מצב קורונה" הוא החיבור בין שני הדברים המלחיצים ביותר עבורנו: חוסר ודאות וחוסר יכולת לזוז לשום מקום • התוצאה היא התכנסות והסתגרות בבית - והפחתת צריכה
מנתוני סטורנקסט עולה כי השבוע שחלף מציג את היקף המכירות השבועי ברשתות השיווק הכי גבוה בשנים האחרונות - 1.3 מיליארד שקל • נתון זה גבוה כמעט ב-50% יותר מכל משבוע ממוצע ב-2019, וב-160 מיליון שקל יותר משבוע חג הפסח ב-2019 שהחזיק בשיא עד כה
סך הרכישות בכרטיסי אשראי בסופ"ש האחרון עמד על 2.222 מיליארד שקל, כאשר 38.2% מסכום זה שיקפו רכישות באונליין, כלומר כ-850 מיליון שקל • ההיערכות לבידוד גורמת לעלייה גם ברכישת מוצרי חשמל
מה קורה עם מסגרות החינוך? האם התחבורה הציבורית פועלת והאם המסחר בבורסה ממשיך כסדרו? ההנחיות שפורסמו אתמול הותירו בעיקר בלבול • "גלובס" עושה סדר
מכירות דרך האינטרנט הן הפתרון המושלם לעולם שבו אנשים נשלחים לבידוד ממושך • למרות קשיי המסחר, מי שמתארגן נכון יכול להרוויח מקניות בבית ומכך שהישראלים לא נוסעים לשופינג בחו"ל
רשת טסקו הבריטית מגבילה רכישת מוצרים מסוימים, וכיום ניתן לרכוש רק 5 פריטים של פסטה ומוצרי חיטוי • בשופרסל עדכנו כי ייתכן חוסר זמני בחלק מהמוצרים, בוויקטורי מדווחים על זינוק של 250% בהיקף הקונים באונליין • והאם צריך להגיד בעת הזמנת המשלוח שהרוכש שוהה בבידוד?
לאור התפשטות הנגיף ומספרם העולה של אנשים שנאלצים להכנס לבידוד ביתי, נרשמת הסתערות על קניית מצרכים לבית • בשעות האחרונות אתר שופרסל לא מתפקד או עובד לסירוגין • משופרסל נמסר כי הנושא בטיפול
העלייה המדאיגה בהיקף הנדבקים בנגיף הקורונה ברחבי העולם גורמת לגלי "קניות פאניקה" • כך, באוסטרליה לא ניתן להשיג נייר טואלט בסופרמרקטים רבים, ובגרמניה מצטיידים בפסטות ובשימורים לתקופות ארוכות
הפניקס גמאישראל במלחמהכרטיסי אשראיקמעונאותקניות באינטרנטקניתירשתות אופנהרשתות שיווקשב"אתיירות