תשתיות תחבורה כוללות רחובות, כבישים, דרכי עפר, דרכים מהירות, מסילות רכבת, קרונועים ,שדות תעופה ונמלים שנועדו ענות על צורכי האוכלוסייה במדינה או באזור מסויים. בדרך כלל נעשה תכנון של תשתיות תחבורה למספר שנים קדימה או לחלופין לפי סדרי עדיפויות לאומיים שקבעה הממשלה.
לגלובס נודע כי לפי ההצעה, החברה תוביל את פרויקט התשתית הגדול בתולדות המדינה, במקום נת"ע שהקימה את הקו האדום של הרכבת הקלה • לפי המתווה, רשות המטרו תהפוך ללא רלוונטית ועשויה אף להתבטל • בכך מממש ינקי קוינט, מ"מ מנהל רשות החברות הממשלתיות, את האיום שהשמיע בשבוע שעבר בכנס התשתיות של גלובס
דיון סוער התפתח בפאנל שהתקיים בכנס התשתיות של גלובס • ינקי קוינט, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל ומ"מ מנכ"ל רשות החברות, תקף את נת"ע ואת המשרד המנהל את קופת המדינה וטען: "כל שקל שיוצא לחברה ממשלתית מתעכב בגללם" • אושרת דוד מהאוצר ענתה לו: "הקמת חברה חדשה לא תעזור" • נת"ע: "דבריו של קוינט עולים כדי דיבה ופגיעה ישירה במאות עובדים" • וגם: מנכ"ל הרכבת מדבר על התוכניות העתידיות של החברה
משה שמעוני אמר בכנס התשתיות של גלובס כי הרכבת בשיחות עם חברת החשמל להקמת תחנת כוח • הוא פירט תוכנית רחבת־היקף לשדרוג מערכת הרכבות בירושלים וציין כי החודש יחלו הרכבות לפעול בשעות הלילה בקו נהריה-נתב"ג: "בעתיד יצטרפו רכבות שייסעו במהירות של עד 250 קמ"ש ויבטלו את מושג הפריפריה בישראל"
המחסור בתשתיות מול הגידול הדמוגרפי פוגע משמעותית בפריון במשק הישראלי, כך אמר אליאב פולק, שותף עמית במקינזי ישראל, בכנס גלובס • לדבריו, יש הרבה הון פרטי שמחפש להיכנס לתחום בשנים האחרונות: "המשקיע המוסדי בחשיפה של כ־5% לתשתיות בתיק המניות"
משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה, הבהיר בכנס התשתיות של גלובס: "המטרו הוא תשתית לאומית, וצריכה להיות לו חברה נפרדת" • על אגרת הגודש: "אנחנו חושבים שבעת הזו זה לא נכון להטיל אגרות על מי שנוסע מהדרום לכיוון המרכז"
המחסור בתשתיות בישראל יכול להפוך להזדמנות השקעה, שגם תדחוף את המשק לצמיחה, ודאי בתקופת מלחמה • כנס גלובס שנערך היום בתל אביב מרכז אליו את בכירי הענף לדיון על כללי המשחק החדשים
אחרי הפסקה של כמעט עשרה חודשים, התחדשו הדיונים בתיקון בוועדת הפנים והגנת הסביבה – והם צפויים לכלול כמה סוגיות מורכבות בעלות השפעה רבה הן על כיסם של היזמים והן על קופת המדינה • גלובס עושה סדר לקראת סדרת הדיונים בנושא
לאחר פרישתו של המועמד צחי דוד, כעת מסתמן מועמד חדש לתפקיד מנהל רשות המטרו • בענף מעריכים כי מי שימונה לתפקיד הוא אלכס דן, לשעבר המשנה למנכ"ל רכבת ישראל ומנכ"ל משרד המודיעין
בחודש שעבר הגישה ועדת האיתור את שלושת מועמדיה לניהול רשות המטרו • צחי דוד, לשעבר סגן הממונה על התקציבים, היה המועמד שזכה לציון הגבוה ביותר במסגרת הליך האיתור • היום הוא הודיע כי הוא פורש מהמרוץ
קושי במעבר בין מסילות, דלת תקולה וחדירת גשמים - אלו הן חלק מהתקלות שהתרחשו בקו האדום של הרכבת הקלה מאז שנפתח לפני חצי שנה • לפחות כמה מהתקלות נגרמות בגלל תכנון וביצוע לקויים, וחברת נת"ע תצטרך להפיק לקחים לקראת הפרויקטים הבאים שתוביל
הקו הסגול של הרכבת הקלה מגיע כעת רק לפאתי העיר, לאחר שעיריית גבעת שמואל התנגדה שיעבור בשטחה • עלות המקטע הנוסף מוערכת במאות מיליוני שקלים, והוא ישרת גם את תושבי פתח תקווה
11 אלף בעלי נכסים וקרקעות יקבלו בקרוב הודעה על הפקעת הנכס לצורך סלילת המטרו מתחת לגוש דן • איך ייקבע המחיר, איזה תמריצים הכניסה המדינה כדי שהתהליך יעבור מהר ובקלות, ומהן ההערכות לגבי סך הפיצויים שתשלם המדינה • גלובס עושה סדר
במסגרת זו יורחבו המקומות בהם ניתן יהיה להקים התקנים סולאריים ישירה של אנרגיה חשמלית • השינוי יאפשר הוספה של מסלולים לאישור היתרים למתקנים במבני משק ולשבילי אופניים
ועדת האיתור שהתכנסה אמש לבחירת מנהל רשות המטרו הציעה שלושה מועמדים סופיים לניהול הרשות שתהיה אחראית על ניהול הפרויקט • המנהל שייבחר יהיה אחראי על איוש תפקידים ברשות, הקמת צוותי עבודה וניהול תקציב עתק של 150 מיליארד שקל
משרד האוצר תכנן לקצץ שבעה מיליארד שקל בתקציבי תשתיות התחבורה, אולם בסוף קוצצו 2.5 מיליארד בלבד • בהשוואה בין הטיוטה להצעה הסופית ניתן לראות נסיגה מביטול ודחיית פרויקטים ביהודה ושומרון, כמו במקרה של כביש 60 • אילו פרויקטים בוטלו ואיזה שרדו?
שרת התחבורה הציעה השבוע באגביות לדחות את פתיחת המטרו כדי לחסוך בהוצאות. כי מה הוא זרז הצמיחה של המשק לאחר המלחמה לעומת כמה כבישים ומחלפים ב"פריפריה" שתועלתם שנויה במחלוקות • תחת רגב אין דיון מקצועי או פתרון בעיות, ואנחנו כבר משלמים את המחיר
פרויקט המטרו של גוש דןהרכבת הקלהמטרומירי רגבמשרד התחבורה תשתיותנת"ערכבת ישראלרשות המטרותחבורה ציבורית