טורקיה מאיימת להטיל "מיסי יצוא" כבדים על כל הסחורות לישראל, בנוסף למגבלות הסחר עליהן הודיעה בשבוע שעבר, ובסין מתחילה האווירה האנטי־ישראלית לחלחל לשוק • בינתיים, שתי המדינות חולשות על כ־30% מיבוא הרכב לארץ • כיצד יוכל הענף המקומי להתגבר?
משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה • מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך • השבוע בענף הרכב
ממשלת הודו הולכת בעקבות סין, ומשקיעה משאבי עתק כדי להפוך את יצרניות הרכב המקומיות ליצואניות גלובליות, בדגש על הפלח החשמלי • ציון דרך משמעותי נרשם בשבוע שעבר, כשאחת מהן חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם פולקסווגן • המאמצים של היצרנים ההודים צפויים להגיע די מהר גם לישראל
המניה יורדת במסחר המאוחר • החברה דיווחה על הכנסות של 25.17 מיליארד דולר, מתחת לצפי • מה שהשפיע לרעה: חברות להשכרת רכב שמוציאות את המכוניות החשמליות, כמו גם עצירת הייצור בברלין והדרישה של מאסק עצמו למניות רבות יותר
תערוכת הרכב במינכן, שנפתחה היום (ג'), עומדת בסימן חדירת המותגים הסינים לאירופה • חלק מהמדינות מנסות להיאבק באיום, ובימים אלה האיחוד האירופי אף מקדם רגולציה שעשויה לפגוע במותגים מסין שמנסים להיכנס ליבשת • וגם: האם טסלה משנה אסטרטגיה שיווקית?
לאחר שנה חלומית שבה ענף הרכב הישראלי ראה את הרווחים נוסקים למרות ירידה במכירות, הסקטור התעורר השנה לשוק אחר לגמרי • הפיחות בשקל ייקר את הייבוא, העלאות הריבית ציננו את הביקושים והרווחיות בסקטור צללה • וגם: מותג הרכב הסיני שהזניק את מכירות קרסו והמכה שספגו מכוניות היוקרה
יצרנית הרכב הווייטנאמית VINFAST, שהונפקה בוול-סטריט לפני כשבועיים, זינקה מאז ב-309% ללא הסבר רשמי, ונסחרת בשווי גדול משל פורד, GM ו-BYD ביחד • לגלובס נודע כי החברה השלימה בימים האחרונים הליך תקינה שיאפשר לה להתחיל לשווק כלי רכב באירופה וגם בישראל, עוד השנה
2023 הייתה אמורה להיות השנה של טסלה בישראל, אחרי שהפחיתה מחירים ושיפרה את זמני ההמתנה • אבל בפועל המלאים מצטברים, והמכירות האטו • בינתיים, המתחרות מסין מצליחות למשוך לקוחות פוטנציאליים ונוגסות בנתח השוק של יצרנית הרכב האמריקאית
הדרישות הסביבתיות המהפכניות שמקדם האיחוד בענף הרכב עלו מדרגה • הרפורמה בתחום המיחזור שפורסמה מוקדם יותר החודש תטיל על היצרנים את האחריות הסביבתית על כלי הרכב שלהם בכל מקום בעולם - ובכל שלבי הייצור - והיא צפויה להשפיע גם על השוק הישראלי
המלחמה הגלובלית במשבר האקלים והתמיכות הממשלתיות בתשתיות לכלי תחבורה חשמליים מעצימות באופן משמעותי את שוק הניידות החשמלית - הכולל מלבד הרכבים עצמם גם את כל התעשיות הנלוות • כל אלו קורצים למשקיעים להצטרף, רגע לפני שהמרוץ מגיע לעיצומו
זה זמן רב שליונדאי ולקיה, יצרניות הרכב הקוריאניות האחיות, יש מוניטין של ייצור מכוניות לא יקרות וחסרות השראה • עם זאת, במהלך השנים האחרונות הן הפכו לבין המובילות במרוץ כלי רכב חשמליים
ג'נרל מוטורס, פורד ופולקסווגן ניצבות מול הניסיון להתמודד עם שאלת קיצוץ העלויות בתחום המכוניות החשמליות של דגמים עתידיים
למרות הביקוש הגבוה לכלי רכב חשמליים, מבחר הדגמים בעולם עדיין מצומצם יחסית וזמני ההמתנה ארוכים למדי • מצב זה מוביל לקוחות רבים לנדוד בין מותגים, ולא להיות שבויים בקסם של אחד • "השיקול העיקרי של הלקוחות בפלח החשמלי הוא פשוט למצוא רכב", אומרים גורמים בענף
למרות שמספר מותגי הרכב בשוק הישראלי הכפיל את עצמו ביחס ל־2019 ועוד צפוי לגדול, המותגים החדשים נתקלים בלא מעט קשיים, כגון עלויות השיווק הגבוהות והריכוזיות בשוק היבוא • וגם: מה המשמעות לגבי המתחרים הקיימים?
בשנה החולפת שוק הרכב הישראלי הושפע ממחסור משמעותי באספקה • ב־2023 היא צפויה להשתפר באופן חלקי, במקביל לכניסת דגמים חשמליים זולים יותר • אבל לא הכול נוצץ: התהפוכות בעולם יכריעו לאן יתקדם השוק המקומי
אחרי האכזבה ממספר המסירות ברבעון השלישי, יצרנית הרכב החשמלי הגדולה בעולם מפספסת בשורת ההכנסות • הציגה ברבעון רווח של 1.05 דולר למניה על הכנסות של 21.45 מיליארד דולר • המניה נחתכת ב-4% במסחר המאוחר
חברת ניסאן מוטור תמסור את עסקיה ברוסיה לחברה בבעלות המדינה תמורת אירו אחד • המכירה גוררת את ניסאן להפסד של כ-687 מיליון דולר, חודשים לאחר שנאלצה להפסיק את הייצור במדינה • בנוסף, העסקה הופכת את ניסאן לחברה הגדולה האחרונה שיוצאת מרוסיה מאז הפלישה לאוקראינה
חברת רכבי היוקרה מגייסת קרוב ל-10 מיליארד אירו, כאשר מחיר המניה ושווי השוק עמדו בטווח העליון של התחזיות • פורשה היא כעת יצרנית הרביעית בגודלה בעולם במונחי שווי אחרי טסלה, טויוטה והחברה-האם פולקסווגן
ענקית הרכב החשמלי דיווחה על רווח מתואם של 3.22 דולר למניה ברבעון הראשון של השנה, זינוק של כ-250% בהשוואה לאשתקד • ההכנסות צמחו ב-88% ועמדו על 18.8 מיליארד דולר • המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר • ברבעון הבא יבואו לידי ביטוי השלכות סגירת המפעל בשנגחאי בשל הגבלות הקורונה
המניות של קבוצת פולקסווגן וחברת ההחזקות של פורשה מזנקות בפרנקפורט על רקע ההתקדמות בהנפקה וגיבושו של הסכם מסגרת • "הסכם מסגרת נבחן ותלוי באישור מועצות שני הצדדים", מסרו החברות