גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מוצרי צריכה

מוצרים סופיים לשימוש צרכני או כל מוצר הנרכש לשימושו של הצרכן.

עוד כתבות

מוצרי מותג פרטי של שופרסל לצד מוצרי המתחרים / צילום: גלית חתן

הדילמה הקשה של היצרנים: פגיעה ברווח או ייצור מותג פרטי

ההתייקרויות במשק מובילות לירידה במכירות המזון והטואלטיקה, ולא מעט ספקים מתלבטים האם להתחרות בעצמם על המדפים בסופרמרקטים • במקרה שיבחרו בכך, יידרש מהם שינוי כואב

סופרמרקט בישראל. חשוב לקבל פרספקטיבה מאירופה / צילום: Shutterstock

העלאת מחירים היא כלי בידי המנכ"ל. בעת הזו, עדיף לצמצם אותה למינימום

הרגישות הצרכנית הגבוהה בזמן מלחמה, יחד עם העמדה האגרסיבית של הרגולטור שדורש מהיצרנים "להיכנס מתחת לאלונקה", דורשות פעולה ממותנת יותר מצד חברות במשק

סניף של רשת אייס / צילום: איל יצהר

"כאילו מישהו לחץ על בלם החירום": ההאטה בבנייה הגיעה למוצרים לבית

חברות המספקות מוצרים לשדרוג הבית רשמו ירידה חדה ברווחים במחצית הראשונה של 2023, ומניותיהן צנחו בעשרות אחוזים • גורם בענף: "הרבה חברות ממוקדות היום בהקטנת מלאי, כדי לצלוח תקופה שאף אחד לא יודע להעריך כמה זמן תימשך"

הסימנים שהמשק נכנס להאטה / אילוסטרציה: Shutterstock

העלאות הריבית מחלחלות למשק: שלושה סימנים שהמשק הישראלי בהאטה

בנק ישראל חשף בימים האחרונים כי מגמת הגידול באשראי הצרכני נבלמה במחצית השנייה של 2022 • הייבוא של מוצרי צריכה רשם ירידה חדה בפברואר • ומבט מעמיק על אופן הרכישות בכרטיסי ישראל עשוי לספק סיבה לדאגה • העלאות ריבית בנק ישראל מובילות להורדת הילוך

סניף של ויקטורי. מכירות החטיפים המלוחים עלו במרץ ב־7.7% / צילום: Shutterstock

הרפורמה משפיעה: ירידה של 34% במכירות הכלים החד-פעמיים בתוך שנה

נתוני סטורנקסט מצביעים על ירידות בהיקף הכספי של מכירות מוצרי המזון בחודש מרץ • תחום השוקולדים והחטיפים התחזק

חטיבת מוצרי הצריכה תהפוך לחברה נפרדת. ג'ונסון אנד ג'ונסון / צילום: Shutterstock, rblfmr

מפרידה כוחות: ג'ונסון אנד ג'ונסון תתפצל לשתי חברות נפרדות

חטיבת מוצרי הצריכה של ג'ונסון אנד ג'ונסון, שמגלגלת 15 מיליארד דולר בשנה, תופרד מעסקי התרופות והציוד הרפואי • טרם ידוע מי יעמוד בראשה וכיצד יבוצע הפיצול • המניה מתחזקת במסחר המקדים

רון וקסלר / צילום: איל יצהר

ישראכרט מקימה חברה שתציע ליסינג על מוצרי צריכה לבית

הצרכנים ירכשו באשראי מוצרים כמו מוצרי חשמל ויוכלו להחליפם במוצרים חדשים עם תקופת תשלומים חדשה, כשהכוונה היא להרחיב את סל המוצרים בהמשך גם לעולמות נוספים • הרכישה לא תתפוס מסגרת אשראי קיימת לצרכנים • המיזם הוא בשיתוף עם קבוצת יזמים בראשות מנכ"ל המכללה למינהל רפי גמיש

סניף רשת יש בבני ברק. הפחתה משמעותית בצריכת מוצרי פרימיום ומותרות / צילום: Associated Press, Ariel Schalit

בלעדי שוק המזון צמח דרמטית בצל הקורונה? לא בחברה החרדית

קצב הצמיחה במכירת מוצרי צריכה בחברה החרדית ב–2020 היה נמוך מאשר בשנים קודמות • בשוק הכללי הקצב היה גבוה פי ארבעה מממוצע הצמיחה בשנתיים האחרונות

עופר גלזר, מבעלי מניות טראקנט / צילום: אביב חופי

ההנפקות שוטפות את ת"א: פרימוטק מחזירה את מוצרי הניקיון של קלין לבורסה

חברת מוצרי הצריכה מבקשת לגייס 100 מיליון שקל, לפי שווי של כ-400 מיליון שקל "לפני הכסף" • עוד נערכות להנפקה: Trucknet, המפתחת טכנולוגיה לאופטימיזציה של תובלה יבשתית, ו-Pomvom, הפועלת בתחום של זיהוי ועיבוד תמונה

קניות בסופרמרקט בימי קורונה / צילום: כדיה לוי, גלובס

על רקע הקורונה, הצמיחה בשוק המזון והמשקאות ממשיכה לצבור תאוצה

מנתוני סטורנקסט עולה כי באוקטובר כמעט כל חברות המזון המשיכו להציג צמיחה משמעותית • לעומת הזינוק החריג השנה, ב-2021 יש צפי להאטה בצריכה, ובמקביל נערכים בחברות להתייקרות חומרי גלם • וגם, מי החברה שכלל לא הרוויחה מהמשבר?

מצטייד לקראת הבאות. עדיין לא הוטל סגר מלא בישראל אך המדפים בסופרים מראים על חשש בקרב האזרחים / צילום: כדיה לוי

ככה זה כשסגורים בבית: 25 מיליארד שקל מכירות בשוק מוצרי הצריכה במחצית 2020

שוק מוצרי הצריכה מציג צמיחה של כ-9% במכירות במחצית הראשונה של השנה • לא רק המכירות עלו, אלא גם המחירים – בעיקר בקטגוריות המזון והמוצרים לבית • "גלובס" מנתח איזה חברות מזון נהנו ואיזה נפגעו, מה קנינו יותר, מה פחות, ועד כמה מחירי המזון ממשיכים לטפס

מוצרי חלב, סופרמרקט / צילום: תמר מצפי

תודה למסעדות הסגורות: שוק המזון והמשקאות צמח במאי ב-4.2%

כך עולה מנתוני סטורנקטס שהגיעו לידי "גלובס" • עם זאת, בעוד שחברות המזון נהנו מצמיחה בזירת הפעילות הקמעונאית, חלק ניכר מהפעילות המוסדית שלהן נגדע באחת עם ההשבתה בת החודשיים של המלונות ושוק ההסעדה על רקע מגפת הקורונה

סופרמרקט יוחננוף בקריית עקרון / צילום: תמר מצפי

שמירה על מרחק וסימון מקומות לעמידה בקופות: אלה ההנחיות החדשות שרשתות השיווק קיבלו בסוף השבוע האחרון

הקפדה על שמירת מרחק בין הלקוחות, סימון מקומות לעמידה באזור הקופות ואיפה השליח ישאיר את המשלוח? • אלה ההנחיות החדשות והקפדניות

גיל שרון / צילום: תמר מצפי

גולן טלקום מסכמת את 2019 עם גידול של 2% בהכנסות ל-530 מיליון שקל

רגע לפני המיזוג עם סלקום, גולן טלקום מדווחת על תוספת של 21 אלף מנויים ל-927 אלף בסך-הכול

פרויקט דיור מוגן הקרוי "בית בכפר" על חוף הכנרת צמוד לקיבוץ גנוסר / צילום: באסל עווידאת

בלעדי דיור מוגן להמונים: מניית מגדלי הים התיכון נוסקת - ורשת "בית בכפר" מקדמת הנפקה ראשונית בת"א

רשת הדיור המוגן של משפחת בלושטיין מונה כ-1,000 יחידות דיור בחמישה בתים • חברת מגדלי הים התיכון נסחרת בשווי שיא של 1.6 מיליארד שקל, לאחר עלייה של 75% במניה מתחילת השנה

חומרי ניקוי בסופרמרקט / צילום: תמר מצפי

יצרניות המזון והטואלטיקה מקוות להתאוששות בחג הפסח

הירידות החדות ביותר בחודש מרץ נרשמו אצל ספקיות של מוצרי ניקיון וטואלטיקה, על רקע הדחייה בחגיגת הניקיון של פסח

סופרמרקט / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

מותק, האריזה התכווצה - אבל המחיר נשאר בדיוק אותו הדבר

חבילת החיתולים נראית דלה יותר? הקורנפלקס מסתיים מהר מהרגיל? אתם לא מדמיינים, וזה לא קורה במקרה • פרשנות

מוצרי חלב, סופרמרקט / צילום: תמר מצפי

הספקיות מעלות מחירים? הרשתות עשו את זה עוד קודם

נתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס" מגלים כי באוקטובר נרשמה עלייה במדד המחירים בשוק המשקאות וגידול במכירות הכספיות של 4.2% • מדובר בנתון מפתיע, שכן היצרניות הודיעו על עליית מחירים רק החל מחודש נובמבר • מתחילת השנה מכירות שוק המזון והמשקאות הסתכמו בכ-31 מיליארד שקל, ובאוקטובר לבדו ב-3.7 מיליארד שקל

עמדה של יצרנית הקוסמטיקה היפנית שיסיידו. מרחיבה את הייצור כדי לעמוד בביקושים צילום: רויטרס, Yuriko N

הלהיט של מעמד הביניים הסיני: מוצרי צריכה "תוצרת יפן"

יצרניות מוצרי צריכה יפניות נהנות מפריחה בעסקיהן על רקע העלייה ברמת החיים בסין, שמייצרת ביקושים, והמוניטין הטוב שיש למוצרים היפניים במדינה

מוצרי חלב, סופרמרקט / צילום: תמר מצפי

בלעדי אחרי שנות קיפאון: מחצית חזקה במזון ומוצרי הצריכה

לפי נתוני סטורנקסט למחצית הראשונה של 2018, תנובה ממשיכה לאבד נתחי שוק, ושטראוס ואסם מתחזקות • משחקי המונדיאל הובילו לעלייה בצריכת מוצרים מתכלים