גיל שויד: "רואים התרוקנות של בועה. גם חברות טובות יכולות להיות במצב שכבר אי אפשר לתקן"

גיל שויד, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט, דיבר היום בוועידת ישראל לעסקים של גלובס על בועת ההייטק בישראל • "חברות שלא קרובות לרווחיות יצטרכו או למצוא קונה או להיעלם. הרציונליזציה שעובר הענף היא לא דבר רע"

גיל שויד, מייסד ומנכ''ל צ'ק פוינט בשיחה עם שי שלו / צילום: איל יצהר
גיל שויד, מייסד ומנכ''ל צ'ק פוינט בשיחה עם שי שלו / צילום: איל יצהר

גיל שויד, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט טכנולוגיות, שוחח היום (ד') עם עורך שוק ההון שי שלו בוועידת ישראל לעסקים של גלובס. בשיחה אמר שויד ש"אנחנו רואים התרוקנות של בועה, היא מתרוקנת אט אט, חברות צריכות הכנסות ולקוחות, ושזה לא קורה אז רואים מה שאנחנו רואים, אבל בסוף, השימוש בטכנולוגיה בעולם לא פחת".

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

עוד הוא אמר, "חברות רווחיות ישרדו, חברות שלא קרובות לרווחיות יצטרכו או למצוא קונה או להיעלם, בהן גם חברות טובות עם רעיונות טובים ואנשים טובים. השאלה היא כמה השוק יכול להכיל".

לשאלה האם המצב יוצר גם הזדמנויות, ענה שויד: "יש הזדמנויות להחזיר הביתה אנשים טובים, וגם חברות טובות. אבל צריך להיות ערים לכך שגם חברות טובות יכולות להיות במצב שכבר אי אפשר לתקן, למשל חברה טובה עם 1,000 עובדים, שהיא מצדיקה למעשה 100 עובדים. הרציונליזציה שעובר הענף היא לא דבר רע".

לשאלה האם גם צ'ק פוינט נערכת לצמצומים ענה שויד: "אנחנו יציבים מאוד, הסייבר הוא ענף יציב, וגם צריך לזכור שמכל המשברים הקודמים יצאנו מחוזקים, גם אם המשבר כאב, לא צמצמנו, ובחלק מהמקרים גם צמחנו".

 
  

שויד ציין כי "ישראל היא כבר יותר מסטארט-אפ ניישן, יש בה מקום והיתכנות לחברות גדולות ויציבות ולא רק לאקזיטים, אבל צריך לזכור שסך הכל אין הרבה חברות גדולות בתחום מסביב לעולם, ואם בישראל אנחנו מתקרבים ל-10, זה לא מעט".

"עלייה במתקפות הסייבר"

שויד הציג את העלייה שיש בשנה האחרונה בהתקפות הסייבר, גם תוקפים אידיאולוגיים וגם שוק הקריפטו שמעלה את התקפות הסייבר לאלף מתקפות על כל אירגון בשבוע. "יש עלייה במתקפות בכל התחומים על כל הרקעים, מצד אחד התעשייה שלנו עושה עבודה טוב אבל יש הרבה חשש למתקפות על תשתיות של מדינת ישראל, וחלקן חשופות, ואפשר וניתן לעשות יותר".

לשאלה האם המלחמה בין רוסיה ואוקראינה היא מלחמת סייבר, ענה שויד: "המלחמה בניהן היא יותר קונבנציונלית, מתקפות סייבר מגיעות משם למקומות אחרים בעולם. אני יכול רק להעריך למה מתקפת הסייבר בינהן מוגבלת - כי ברגע שנחשף כלי הסייבר שלך, והמתודולוגיה אחריו, הצד השני מכיר אותו ויכול לייצר ולהשתמש בו גם, מה שלא קיים בנשק קונבנציונלי".

לשאלה האם לא היה נכון בעבר להגדיל את ההשקעות לעידוד צמיחה על חשבון השמרנות, ענה שויד, "אני לא מצטער על שום דבר, הצמיחה המתונה מאפשרת לנו לצלוח משברים. האם לא נעשו טעויות בעבר? בטוח שכן, ואנו מבצעים השקעות לשם צמיחה, אבל אם לא משקיעים לפי טרנדים שמתהפכים כל מספר חודשים, קשה מאוד לבצע השקעות שיובילו לצמיחה ארוכה וגבוהה, זה לא דבר טריוויאלי".

 *** גילוי מלא: הוועידה בשיתוף בנק הפועלים, בחסות הפניקס, אמדוקס, BDO, הוט, ג'ילי, שופרסל, אל על, תנובה, פרופימקס, ההסתדרות הרפואית, מיי דסק, קונטיגו, סיסקו ובהשתתפות מקורות, רשות החדשנות, מובילאיי, Start Up nation central , נמל אשדוד וחברת החשמל