האסטרטג של מורגן סטנלי: לנצל התאוששות בשווקים כדי למכור מניות

מייקל ווילסון, האסטרטג של בנק המניות: "במקום הלם אקראי או חד פעמי, אנו רואים באירועי השבוע שעבר עוד גורם תומך לתחזית הצמיחה השלילית שלנו" • "הפור נפל ואנו צופים אכזבות נוספות ברווחים ביחס לקונצנזוס ולציפיות השוק"

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock, orhan akkurt
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock, orhan akkurt

האסטרטג של בנק ההשקעות מורגן סטנלי, מייקל ווילסון, הידוע בגישה הסולידית שלו להשקעות, קורא למשקיעים למכור כל מניה שמתאוששת מירידות וקופצת מחדש, על רקע החלטת הרגולטורים בארה"ב לאחר קריסת בנק סיליקון ואלי.

"אנו מציעים להשתמש באסטרטגיית buy a bounce (אסטרגיית השקעות המציעה לקנות ני"ע הנופלות ל'קו התמיכה' המנייתי ולמכור אותן ברווח קטן זמן קצר לאחר מכן) ולמכור כל מניה המראה התאוששות מתוך הנחה שמדובר באפקט קצר טווח בעקבות החלטות הרגולטורים במשבר הנזילות עד שהמשבר הנוכחי יסתיים" ווילסון כתב היום (ב').

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

האסטרטג שחזה את מכירת המניות בשנה שעברה וגם את עליית המניות בחזרה באוקטובר לאחר מכן, טען שקריסתו של בנק סיליקון ואלי וסגירתו של בנק סיגנצ'ר היום מבשר באופן ברור את ההשפעות של ההידוק המוניטרי אותו מבצע הבנק המרכזי בארה"ב. ווילסון לא חושב שהמשבר הנוכחי דומה למשבר הבנקאי שהתרחש ב-2008, כיוון שכיום קיים פיקוח הדוק יותר על הבנקים המתנדנדים ומראים מצוקה פיננסית. אולם ווילסון רואה את הנפילת הבנקים כגורם שישפיע באופן שלילי על הצמיחה במשק האמריקאי.

בסוף השבוע נוצר אפקט החיובי כתוצאה מתמיכה רגולטורית בבנקים, שהוביל לעליות במדדי המניות בוול סטריט. עם זאת, בשני סקטור מניות הבנקים איבד גובה וסימן למשקיעים שהצלילה בשוק לאחר קריסת בנק סיליקון ואלי עוד לא תמה.

מדד ה-S&P 500 מחק ביום שישי את הרווחים אליהם הגיע מתחילת השנה וירד בסופ"ש האחרון בכ-30 נקודות. מדד הפחד (VIX) קפץ והגיע לרמת שיא מאז סוף אוקטובר של השנה שעברה.

בנק הפירסט רפובליק  (First Republic Bank) עודו עומד תחת לחץ כשמניותיו צוללות בכ-65% בוול סטריט. מניות של בנקים קטנים אחרים צללו גם הן בשיעורים של בין 15%-30%.

ווילסון אמר שהוא צופה שהמגמה הנוכחית היא שהמפקידים ימשכו כסף מהבנקים ויעבירו אותם לניירות ערך בעלי תשואה גבוהה. לפי ווילסון, מגמה זו עתידה להימשך אלא אם המלווים יעלו את שיעורי התשואה על הפיקדונות בצורה משמעותית. עלייה זו בתורה תוביל לרווחים נמוכים יותר עבור הבנקים וככל הנראה תתרום להפחתת היצע הלוואות.

"במקום הלם אקראי או חד פעמי, אנו רואים באירועי השבוע שעבר עוד גורם תומך לתחזית הצמיחה השלילית שלנו", כתב וילסון. "מדיניות הפד מתחילה לנגוס בשוק הפיננסי, ולא סביר שהיא תתהפך גם אם הפד יעצור את העלאות הריבית שלו או את ההידוק המוניטרי שהוא מוביל בעת האחרונה - כלומר, הפור נפל ואנו צופים אכזבות נוספות ברווחים ביחס לקונצנזוס ולציפיות השוק".