כבישים

כתבות אחרונות

 
מירי רגב, שרת התחבורה / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

התוכנית של השרה רגב נחשפת: "לסלול כבישים של 5־6 נתיבים, כמו בדובאי"

שרת התחבורה החדשה־ישנה רוצה להרחיב את הכבישים הקיימים ולסלול דרכים חדשות במטרה להילחם בעומסי התנועה • רגב מתכוונת גם לבחון מחדש את כל התוכניות המקצועיות של משרד התחבורה, שאומנם הוכנו במשך שנים, אך נחתמו בזמן קודמתה בתפקיד

אסף זגריזק 07.02.2023
עומס תנועה. החלטתה של רגב צפויה להאט את מהירות האוטובוסים. / צילום: Shutterstock

פחות נוסעים בכל רכב: ההחלטה של רגב צפויה להגביר את העומסים

שרת התחבורה הודיעה על כוונתה לרכך את תנאי הנסיעה בנתיב פלוס שבכביש 1 • במשרד התחבורה טוענים כי מדובר בצעד מקצועי, אבל כך הם גם טענו כשהנתיב הוקם לפני פחות מחצי שנה, כשתנאי הנסיעה בו כללו יותר נוסעים

אסף זגריזק 30.01.2023
מירי רגב, שרת התחבורה הנכנסת / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

"אנחנו תקועים בפקק ויש בכביש מסלול ריק": מירי רגב יוצאת נגד נתיבי התחבורה הציבורית. ומה היא חושבת על המטרו?

נאום מירי רגב בכניסתה לתפקיד שרת התחבורה מיפה את תוכניותה למשרד • בין היתר דיברה על התקציב המתקרב, ועל עתיד המטרו ואמרה: "כל עוד לא יהיה פתרון לחיבור מדינת ישראל מדן ועד אילת אני אתנגד להמשך קידום התוכנית"

אסף זגריזק 02.01.2023
כביש החוף. יוסט מזרחה לטובת הרחבה של ג'סר א־זרקא / צילום: מעיין סלע

כביש החוף יוסט מזרחה לטובת הרחבה של ג'סר א־זרקא

משרד התחבורה הקצה 230 מיליון שקל לקידום זמינות הכביש החדש • התוכנית תאפשר הקמת שכונה נוספת במועצה המקומית הסמוכה לקיסריה • מרב מיכאלי: "חלק ממהלך אסטרטגי למיפוי הצרכים ביישובי החברה הערבית"

אסף זגריזק 07.12.2022
רחוב Hamngatan בשטוקהולם 1966, שנה לפני ששבדיה עברה לנהיגה בנתיב השמאלי / צילום: ויקיפדיה

מתי ומדוע עברו רוב המדינות בעולם לנסוע בנתיב הימני של הכביש?

בזמן האימפריה הרומית ובימי הביניים נהגו בנתיב השמאלי של הכביש • נפוליאון העביר את כל מדינות האימפריה הצרפתית לנתיב הימני של הכביש, כמו בצרפת • היטלר חיקה את נפוליאון וכפה על כל המדינות הכבושות לנהוג בנתיב הימני • כ־160 מדינות נוהגות כיום בנתיב הימני, למעט בריטניה והקולוניות לשעבר שלה • האם באמת יש יתרון לנהיגה בצד הזה של הכביש?

The Wall Street Journal 22.11.2022
כיכר קוגל בחולון. שיקוע שנועד לשמור על מהירות הרכב הפרטי / צילום: נת''ע

משקיעים מיליארדי שקלים בתחבורה ציבורית, ומתעלמים מחוויית המשתמשים

משרד התחבורה משקיע סכומי עתק בפיתוח תשתיות לתחבורה ציבורית, אולם תחנות הרכבת והאוטובוס כלואות בין אוטוסטרדות והדרך אליהן כרוכה בחציית כבישים וגשרים שנוצרו עבור הרכב הפרטי ומרחיקים את המשתמשים

אסף זגריזק 18.11.2022
עבודות באיילון צפון לקראת פתיחת מקטע חדש של נתיב פלוס בחמישי הבא / צילום: סיוון שחור, ענבה, לע''מ

נוסעים בכביש 1? הנה כל מה שכדאי לדעת על השינוי שיצא היום לדרך

נתיב פלוס בכביש 1 עובר באורך 26 ק"מ בין מחלף דניאל עד לכניסה למנהרת הראל • מהנתונים שנמדדו הבוקר עולה כי הנתיב הוסיף 7 דקות נסיעה לרכב פרטי, אך אוטובוסים הגיעו למהירות ממוצעת של כ-80 קמ"ש בשעות העומס • ומה עוד כדאי לדעת?

אסף זגריזק 14.11.2022
שיעור השינוי בנסועה ובשטח הכבישים

סלילת יותר כבישים לא תפתור את משבר התחבורה

בואו לצלול איתנו למספרים ולנתונים שמאחורי החיים עצמם • והפעם: קצב סלילת הכבישים לא מצליח להדביק את קצב גידול הנסועה • הפתרון נעוץ בתחבורה הציבורית

עידן ארץ 10.11.2022
נתיב תחבורה ציבורית בכביש 2 / צילום: שלומי יוסף

פחות נתיבים לרכב פרטי: איפה מתוכננים נת"צים חדשים בנובמבר?

הנתיבים עתידים להיצבע במהלך החודש הקרוב בתל אביב, ברמת גן, בבני ברק, בראשון לציון, בחולון ובבת ים • בעוד שסלילת נת"צים אורכת שנים, סימונם על חשבון התשתית הקיימת תועיל לתחבורה הציבורית כבר כעת • באילו רחובות צפויים להיצבע נתיבי העדפה לתחבורה הציבורית?

אסף זגריזק 06.11.2022
הכביש נסגר כדי לתקן את הבולען שנפער באיילון / צילום: דוברות נתיבי איילון

העלייה למחלף השלום עדיין לא נפתחה במלואה, וכבר תיחסם ל-24 שעות

לצורך בדיקה וניטור לאחר שנפער בולען בכביש, חברת נתיבי איילון הודיעה כי רמפת היציאה למחלף השלום לכיוון דרום תיחסם הרמטית ל-24 שעות החל מ-22:00 ב-12.10

אסף זגריזק 11.10.2022
הבולען שנפער באיילון, הבוקר (א') הכביש נפתח לנסיעה / צילום: דוברות נתיבי איילון

אחרי הבולען: הבוקר ייפתח הנתיב המזרחי ביציאה למחלף השלום באיילון דרום

בתום הערכת מצב ולאחר פיענוח תוצאות הבדיקות העדכניות הוחלט על פתיחת הנתיב לנסיעה הבוקר משעה 5:00 • מחברת נתיבי איילון נמסר כי "הפתיחה נעשית בצורה מבוקרת וקפדנית, ופקחים מטעם נתיבי איילון יוצבו במקום 24/7"

אסף זגריזק 02.10.2022
שטח כבישים בין–עירוניים בישראל, בקמ''ר

שטח הכבישים בישראל הולך וגדל, אבל אין הרבה סיבות לאופטימיות

בואו לצלול איתנו למספרים ולנתונים שמאחורי החיים עצמם • והפעם: סלילת הכבישים בישראל התרחבה משמעותית ב-50 השנים האחרונות, אך כשיורדים לעומק הנתונים התמונה הרבה פחות מעודדת

עידן ארץ 29.09.2022
פרויקט כביש 16, ירושלים / צילום: אלמנטס

פרויקטי התשתיות האלו הסתיימו לפני הזמן. מה צריך לעשות כדי שזה יקרה יותר?

מעקב מדוקדק, טכנולוגיה חדישה ותמריצים במכרז - מה מאפשר לחברות להשלים פרויקט תשתית בפחות ממשך הזמן שהוקצה לו, ולמה זה לא קורה יותר • יש גם חדשות טובות בנדל"ן, פרויקט מיוחד

יאסר ואקד 27.09.2022
כביש האגרה של שיכון ובינוי ביוסטון / צילום: Aero Photo

הצעת הענק שקיבלה שיכון ובינוי לרכישת זכויותיה בפרויקט בארה"ב

חברת הנדל"ן והתשתיות קיבלה הצעה לרכישת זכויותיה (21.6%) בפרויקט כבישי אגרה בטקסס לפי שווי כולל של קרוב ל-2 מיליארד דולר • "אם החברה תחליט להיענות להצעה, היא עשויה לרשום רווח מהותי בדוחותיה"

עומרי כהן 20.09.2022
מדרכה חסומה בתל אביב / צילום: אסף זגריזק

למה אי-אפשר ללכת על המדרכות בישראל, ואיך משנים את המצב?

דמיינו מצב שבו יכולנו ללכת עם הילדים לחוגים במקום לנסוע לשם, לבלות יותר עם חברים ושכנים מתחת לבית וגם לעבור יותר בין חנויות, שנמצאות במרחק הליכה • כל אלה מתגבשים לכדי המושג: "הליכתיות" • למה היא לא מתממשת בישראל?

אסף זגריזק והלית ינאי-לויזון 15.09.2022
''לעצור עבודות שרק מחמירות את הפקקים''. עוד מיתוס שיש להפריך / צילום: תמר מצפי

בואו נדבר על פקקים: 6 מיתוסים שצריך להפריך כדי להיחלץ ממשבר התחבורה

חייבים להרחיב כבישים, להמשיך ולפתח תשתיות לרכב פרטי עד שהתחבורה הציבורית תהיה טובה, ושום דבר לא ישתנה עד שהיא תפעל בשבת? • אלה רק כמה מהדעות המקובלות בנושא, אלא שהתשובות לא תמיד אינטואיטיביות, והידע המקצועי בתחום התחבורה מראה אחרת

אסף זגריזק 11.09.2022

   123456789101112131415   

   נמצאו 250 כתבות   |   עמוד 3 מתוך 16