גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תוכן דיגיטלי

עוד כתבות

יוצר התוכן פיטר מיקנון. ''מוכר בלי למכור, ולכן זה מצליח'' / צילום: צילום מסך מיוטיוב

השוק הזה מגלגל 250 מיליארד דולר בשנה. מה חושבים עליו בגולדמן זאקס?

שוק יוצרי התוכן מגלגל 250 מיליארד דולר בשנה, ולפי גולדמן זאקס, עד 2027 הוא צפוי להכפיל את עצמו • רבים מיוצרי התוכן לא עובדים עם מותגים, וסקר חדש של ארטליסט הישראלית מגלה מה ישנה את דעתם, ועד כמה חשוב להם החופש היצירתי

חצי שעה של השראה. ערן גפן בשיחה עם עירא בלסקי / צילום: מתן פורטנוי, מנחם רייס

היזם שהתחיל כצלם ועורך וידאו והיום מכוון להנפקת ענק

עירא בלסקי היה צלם ועורך וידאו עם רעיונות יצירתיים שלא אהב לקחת סיכונים • אלא שאז הוא עלה על צורך שיש ליוצרים כמוהו - פלטפורמה שמספקת תוכן כמו אפקטים ומוזיקה • היום חברת ארטליסט, שהקים עם שלושה שותפים, רושמת הכנסות של יותר מ־100 מיליון דולר בשנה • בשיחה עם ערן גפן הוא מספר על הכוונות להנפיק ואיך הוא מתכנן להשתלט על השוק

אסף פלד, מנכ''ל חברת מינט מדיה / צילום: מינט מדיה

החברה הישראלית שרכשה חברה אמריקאית ב-150 מיליון דולר

חברת הטכנולוגיה ותוכן הספורט הישראלית מינט מדיה רוכשת את STN Video, החברה שמחזיקה בזכויות הפצת תוכן של ליגות הספורט הגדולות בארה"בֿ • אסף פלד, המנכ"ל והמייסד: "בעקבות העסקה נגיע ב-2024 להכנסות של כחצי מיליארד דולר"

דוח הטרנדים של דלויט, איך דור ה-Z צורכים מדיה / צילום: Shutterstock

הרגלי הצפייה של דור ה־Z: בינג', מתנתקים וחוזרים

דוח הטרנדים בתחום המדיה הדיגיטלית של חברת דלויט מגלה איך דור ה-Z צופה בתכנים: הם מחבבים גיימינג, האזנה למוזיקה וצפייה בתוכניות ובסרטים לצד תכנים של יוצרי תוכן ברשתות החברתיות

חשבונות הטיקטוק של מרים פיירברג (נתניה), רז קינסטליך (ראשון לציון) ורוביק דנילוביץ' (באר רשבע) / צילומי מסך מטיקטוק

מבחן הטיקטוק של הבחירות לרשויות המקומיות: מה הפוליטיקאים לא מבינים

עם יכולת הפצה אורגנית גבוהה מהמתחרות, מחירים נמוכים יותר ובמה שמאפשרת סרטונים בני 2–3 דקות, הרשת החברתית הסינית הפכה לכלי יעיל להעברת מסרים • עם זאת, רוב השחקנים הישראלים בזירה הפוליטית מתקשים להשתמש בה נכון

הסרטון האחרון של MRBeast שבו סייע לכבדי ראייה להשיב את ראייתם / צילום: צילום מסך מיוטיוב

המקצועות הבאים שייעלמו? הפיצ'ר החדש של יוטיוב ישנה את עולם התוכן

פלטפורמת הווידאו המובילה בעולם תאפשר ליוצרי תוכן להשיק סרטונים עם דיבוב בשפות שונות - צוהר לעידן שבו כלי בינה מלאכותית יסייעו ליוצרים לדבר בשפת המקור שלכם, בקול, במבטא ובסנכרון מושלם לווידאו • אם גוגל לא תמהר עם הפיתוח הזה, המתחרות כנראה כן

סרטונים של יוצרי הטיקטוק charli d’amelio, קאבי ליים, mreviatar / צילום: צילומי מסך מטיקטוק

הפרסומאים החדשים: יותר צעירים מרוויחים מעל 100 אלף דולר בשנה מתוכן דיגיטלי

עולם שיווק המשפיענים מוערך ביותר מ־16 מיליארד דולר בשנה ונמצא במגמת עלייה - אך לא בהכרח על חשבון הפרסום המסורתי • סקר חדש שערכה ארטליסט הישראלית מצביע על גידול בשיעור הצעירים שמרוויחים יותר מ־100 אלף דולר בשנה מתוכן דיגיטלי

שאלנו את Chat-GPT כיצד ייראו משרדי הייטק בעוד עשור. את התשובה הכנסנו ל־DALL-E2, שיצר לנו את התמונה הבאה / אילוסטרציה: אילוסטרציה שנוצרה באמצעות DALL-E2

"רעידת אדמה": שוק העבודה מנסה לעכל את השפעות הבינה המלאכותית

יצירת טקסטים, קודים, תמונות והיד עוד נטויה: הבינה המלאכותית משתלטת על תחומים רבים, מה שמעלה חשש בתעשיות השונות שבקרוב תחליף גם עובדים • מפתחי הכלים בטוחים: "דרישות התפקידים יותאמו, בעלי המקצוע יצטרכו להיות יצירתיים"

הפקולטה לניהול. על איכות ההמלצות שאנחנו מקבלים ברשת / צילום: Shutterstock

כמה באמת כדאי לסמוך על ההמלצות המותאמות אישית שאנחנו מקבלים ברשת?

אלגוריתם ההמלצה מנסה להציע לנו תכנים שמותאמים לפרופיל המפורט שחברות הטכנולוגיה אוספות עלינו • אבל לעתים הוא מתקשה להציע לנו תוכן חדש ומגוון, מה שעשוי להשפיע גם על חוויית המשתמשים וגם על האמנים

​ירון גלאי, מנכ''ל אאוטבריין ואדם סינגולדה, מייסד טאבולה / צילום: נועם גלאי

מי רוצה לפרסם ליד חדשות רעות? המשבר הגיע לחברות המלצות התוכן

בתקופת הקורונה, בה נשארו הגולשים בבית וצרכו יותר מוצרי אונליין, הביקוש לפרסום היה בשיאו • אלא שכיום, ברקע הטלטלות בשווקים, המפרסמים חושבים פעמיים • התוצאה: טאבולה הכריזה כי תפטר 100 עובדים, וכמו המתחרה שלה אאוטבריין, הפחיתה את התחזיות השנתיות

חדרי הצ'אט באינסטגרם הפכו לערוץ פורנו / צילום: Unsplash, gilles lambert

כך הפכה אינסטגרם לחממת תוכן פורנוגרפי

בדיקת גלובס מעלה כי חדרי שיחות הווידאו הקבוצתיות של אינסטגרם מנוצלים כמעט ללא הפרעה להצגת תכנים פורנוגרפיים ובוטים • כשיכולת הפיקוח נמוכה כעת, קשה לראות כיצד המטאוורס, מיזם הדגל העתידי של מארק צוקרברג, יתמודד עם תכנים דומים • מטא: "ברבעון האחרון הסרנו 10.3 מיליון תכנים שהפרו את המדיניות לגבי פעילות מינית"

אהד פרל / צילום: פרטי

עושים כסף בסטורי: מה עומד מאחורי הכלכלה שמפרנסת את משפיעני הרשת

האחים פרל מעלים ליוטיוב סרטונים שלהם מטיילים בארץ, מריה פיקלובה עושה פילטרים באינסטגרם, יובל כספית ממליצה לעוקבות שלה איזה בגדים לקנות - וכולם עובדים בזה במשרה מלאה • יותר ויותר מותגים בוחרים לפרסם את עצמם באמצעות משפיעני הרשת • כמה מיוצרי התוכן באמת מצליחים להתפרנס מזה, מה זה דורש מהם ומה השלב הבא של המגמה? • כל האמת על כלכלת היוצרים

אלון קידר, מנכ''ל TVPage / צילום: אתר החברה

משפיעני רשת, כלכלת חלטורה והערת עסק חי מקליפורניה בדרך לבורסת ת"א

חברת TVPage של אלון ושני קידר, שפיתחה פלטפורמה שמאפשרת שילוב סרטונים ותמונות של יוצרי תוכן בחנויות מקוונות, הגישה לאחרונה טיוטת תשקיף • החברה מתקשה לייצר הכנסות משמעותיות וצברה עד היום הפסדים של יותר מ-10 מיליון דולר

טכנולוגיה המודרנית למדידה מדויקת של צפייה והאזנה (רייטינג) / צילום: Shutterstock, Allmy

אלו הטכנולוגיות החדשות שמאפשרות מדידת רייטינג בעידן הצפייה והאזנה במגוון רחב של פלטפורמות דיגיטליות

הרגלי הצפייה וההאזנה של צרכני התקשורת הולכים ומשתנים ללא היכר • "טביעת אצבע קולית" מאפשרת לדייק ולייעל את מדידת הרייטינג ותכנון המדיה, ולקבל נתונים שלא יכולנו לקבל בעבר

אדם סינגולדה , מנכ''ל טאבולה / צילום: כפיר זיו

"אבן דרך משמעותית": טאבולה מסכמת רבעון ראשון כחברה ציבורית

חברת המלצות התוכן הישראלית סיימה את הרבעון השלישי של 2021 עם צמיחה של 21.6% בהכנסות • מעלה שוב את התחזית השנתית שלה • על אף הרבעון הרווחי, מתחילת השנה החברה רשמה הפסד של יותר מ-37 מיליון דולר

הדמות הווירטואלית של אריאנה גרנדה במופע הפורטנייט / צילום: צילום מסך מאתר פורטנייט

המפץ הגדול, הגרסה הווירטואלית: אריאנה גרנדה בפורטנייט זו רק ההתחלה

ה"מופע" שערכה לאחרונה הזמרת האמריקאית ממחיש את הפוטנציאל ב–Metaverse: החיבור בין מציאות "אמיתית" למציאות מדומה • חברות כמו אפיק גיימס, טנסנט, פייסבוק ואחרות כבר משקיעות בתחום • בזכות הקורונה, ייתכן שתוך פחות מעשור חיינו ייראו אחרת

אדם סינגולדה / צילום: כפיר זיו

טאבולה מעדכנת על צמיחה במוצר החדשות שלה: "לצרכנים יש תאבון לעיתונות איכותית בכל מקום"

החברה מציעה את Taboola News ב-80 מדינות בעולם ומציינת שהתוכן מגיע לכחצי מיליון משתמשים פעילים מדי יום

הווידיאו בלוגר מרק ווינס. 8 מיליון עוקבים והתמחות בטיולים ואוכל / צילום: צילום מסך מהיוטיוב של Mark Wiens

אל תקרא לי יוטיובר: יוצרי התוכן העצמאים מרחיבים פעילות ברשת

עם העלייה במספר הפלטפורמות הדיגיטליות עולה גם שיעור הצעירים המתפרנסים מהן • סקר חדש שערכה חברת ארטליסט הישראלית מציג את המגמות בתחום

באזפיד / צילום: Shutterstock

שיגעון ה-SPAC: באזפיד בדרך לוול סטריט לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר

ענקית התוכן האמריקאית דיווחה על כוונתה להפוך לציבורית באמצעות מיזוג עם חברת SPAC • עוד הודיעה על רכישת חברת מדיה דיגיטלית שמתמחה בתוכן לבני נוער • בנובמבר רכשה את אתר החדשות האפינגטון פוסט

אדם סינגולדה, מנכ"ל וממייסדי טאבולה / צילום: כפיר זיו

לפני המיזוג ל-SPAC: טאבולה מציגה עלייה בהכנסות הרבעוניות לכ-300 מיליון דולר

שיעור הרווח הגולמי מההכנסות של חברת המלצות התוכן באינטרנט צמח לכ-30% ברבעון הראשון • טאבולה צפויה להתמזג עם חברת SPAC ישראלית לפי שווי של 2.6 מיליארד דולר