שוק יוצרי התוכן מגלגל 250 מיליארד דולר בשנה, ולפי גולדמן זאקס, עד 2027 הוא צפוי להכפיל את עצמו • רבים מיוצרי התוכן לא עובדים עם מותגים, וסקר חדש של ארטליסט הישראלית מגלה מה ישנה את דעתם, ועד כמה חשוב להם החופש היצירתי
עירא בלסקי היה צלם ועורך וידאו עם רעיונות יצירתיים שלא אהב לקחת סיכונים • אלא שאז הוא עלה על צורך שיש ליוצרים כמוהו - פלטפורמה שמספקת תוכן כמו אפקטים ומוזיקה • היום חברת ארטליסט, שהקים עם שלושה שותפים, רושמת הכנסות של יותר מ־100 מיליון דולר בשנה • בשיחה עם ערן גפן הוא מספר על הכוונות להנפיק ואיך הוא מתכנן להשתלט על השוק
חברת הטכנולוגיה ותוכן הספורט הישראלית מינט מדיה רוכשת את STN Video, החברה שמחזיקה בזכויות הפצת תוכן של ליגות הספורט הגדולות בארה"בֿ • אסף פלד, המנכ"ל והמייסד: "בעקבות העסקה נגיע ב-2024 להכנסות של כחצי מיליארד דולר"
דוח הטרנדים בתחום המדיה הדיגיטלית של חברת דלויט מגלה איך דור ה-Z צופה בתכנים: הם מחבבים גיימינג, האזנה למוזיקה וצפייה בתוכניות ובסרטים לצד תכנים של יוצרי תוכן ברשתות החברתיות
עם יכולת הפצה אורגנית גבוהה מהמתחרות, מחירים נמוכים יותר ובמה שמאפשרת סרטונים בני 2–3 דקות, הרשת החברתית הסינית הפכה לכלי יעיל להעברת מסרים • עם זאת, רוב השחקנים הישראלים בזירה הפוליטית מתקשים להשתמש בה נכון
פלטפורמת הווידאו המובילה בעולם תאפשר ליוצרי תוכן להשיק סרטונים עם דיבוב בשפות שונות - צוהר לעידן שבו כלי בינה מלאכותית יסייעו ליוצרים לדבר בשפת המקור שלכם, בקול, במבטא ובסנכרון מושלם לווידאו • אם גוגל לא תמהר עם הפיתוח הזה, המתחרות כנראה כן
עולם שיווק המשפיענים מוערך ביותר מ־16 מיליארד דולר בשנה ונמצא במגמת עלייה - אך לא בהכרח על חשבון הפרסום המסורתי • סקר חדש שערכה ארטליסט הישראלית מצביע על גידול בשיעור הצעירים שמרוויחים יותר מ־100 אלף דולר בשנה מתוכן דיגיטלי
יצירת טקסטים, קודים, תמונות והיד עוד נטויה: הבינה המלאכותית משתלטת על תחומים רבים, מה שמעלה חשש בתעשיות השונות שבקרוב תחליף גם עובדים • מפתחי הכלים בטוחים: "דרישות התפקידים יותאמו, בעלי המקצוע יצטרכו להיות יצירתיים"
אלגוריתם ההמלצה מנסה להציע לנו תכנים שמותאמים לפרופיל המפורט שחברות הטכנולוגיה אוספות עלינו • אבל לעתים הוא מתקשה להציע לנו תוכן חדש ומגוון, מה שעשוי להשפיע גם על חוויית המשתמשים וגם על האמנים
בתקופת הקורונה, בה נשארו הגולשים בבית וצרכו יותר מוצרי אונליין, הביקוש לפרסום היה בשיאו • אלא שכיום, ברקע הטלטלות בשווקים, המפרסמים חושבים פעמיים • התוצאה: טאבולה הכריזה כי תפטר 100 עובדים, וכמו המתחרה שלה אאוטבריין, הפחיתה את התחזיות השנתיות
בדיקת גלובס מעלה כי חדרי שיחות הווידאו הקבוצתיות של אינסטגרם מנוצלים כמעט ללא הפרעה להצגת תכנים פורנוגרפיים ובוטים • כשיכולת הפיקוח נמוכה כעת, קשה לראות כיצד המטאוורס, מיזם הדגל העתידי של מארק צוקרברג, יתמודד עם תכנים דומים • מטא: "ברבעון האחרון הסרנו 10.3 מיליון תכנים שהפרו את המדיניות לגבי פעילות מינית"
האחים פרל מעלים ליוטיוב סרטונים שלהם מטיילים בארץ, מריה פיקלובה עושה פילטרים באינסטגרם, יובל כספית ממליצה לעוקבות שלה איזה בגדים לקנות - וכולם עובדים בזה במשרה מלאה • יותר ויותר מותגים בוחרים לפרסם את עצמם באמצעות משפיעני הרשת • כמה מיוצרי התוכן באמת מצליחים להתפרנס מזה, מה זה דורש מהם ומה השלב הבא של המגמה? • כל האמת על כלכלת היוצרים
חברת TVPage של אלון ושני קידר, שפיתחה פלטפורמה שמאפשרת שילוב סרטונים ותמונות של יוצרי תוכן בחנויות מקוונות, הגישה לאחרונה טיוטת תשקיף • החברה מתקשה לייצר הכנסות משמעותיות וצברה עד היום הפסדים של יותר מ-10 מיליון דולר
הרגלי הצפייה וההאזנה של צרכני התקשורת הולכים ומשתנים ללא היכר • "טביעת אצבע קולית" מאפשרת לדייק ולייעל את מדידת הרייטינג ותכנון המדיה, ולקבל נתונים שלא יכולנו לקבל בעבר
חברת המלצות התוכן הישראלית סיימה את הרבעון השלישי של 2021 עם צמיחה של 21.6% בהכנסות • מעלה שוב את התחזית השנתית שלה • על אף הרבעון הרווחי, מתחילת השנה החברה רשמה הפסד של יותר מ-37 מיליון דולר
ה"מופע" שערכה לאחרונה הזמרת האמריקאית ממחיש את הפוטנציאל ב–Metaverse: החיבור בין מציאות "אמיתית" למציאות מדומה • חברות כמו אפיק גיימס, טנסנט, פייסבוק ואחרות כבר משקיעות בתחום • בזכות הקורונה, ייתכן שתוך פחות מעשור חיינו ייראו אחרת
החברה מציעה את Taboola News ב-80 מדינות בעולם ומציינת שהתוכן מגיע לכחצי מיליון משתמשים פעילים מדי יום
עם העלייה במספר הפלטפורמות הדיגיטליות עולה גם שיעור הצעירים המתפרנסים מהן • סקר חדש שערכה חברת ארטליסט הישראלית מציג את המגמות בתחום
ענקית התוכן האמריקאית דיווחה על כוונתה להפוך לציבורית באמצעות מיזוג עם חברת SPAC • עוד הודיעה על רכישת חברת מדיה דיגיטלית שמתמחה בתוכן לבני נוער • בנובמבר רכשה את אתר החדשות האפינגטון פוסט
שיעור הרווח הגולמי מההכנסות של חברת המלצות התוכן באינטרנט צמח לכ-30% ברבעון הראשון • טאבולה צפויה להתמזג עם חברת SPAC ישראלית לפי שווי של 2.6 מיליארד דולר