אחת הזוכות הגדולות בתחרות הקריאייטיב העצמאית גרנות שהתקיימה היום היא פרסומת ה-AI של חברת הטכנולוגיה פייבר, "Nobody Cares", שזכתה בזהב בקטגוריית הסרטים • מי עוד בין הזוכים?
הבינה המלאכותית מסייעת ליוצרי תוכן ולסטארט-אפים לחדור ללב המרחב הפרסומי והשיווקי, אך גם דורשת מהם קיצוניות כדי לבלוט • דוח מקיף של ארטליסט הישראלית, המבוסס על סקר בקרב כ-6,500 יוצרים (כולל מישראל), מציג את האפשרויות ואת המגמות ב-2026
חברת האופנה אמריקן איגל השיקה קמפיין פרובוקטיבי בהשתתפות השחקנית סידני סוויני, שעורר תגובות רבות ואפילו זכה למחמאות מטראמפ • השבוע הוא עלה גם בישראל, ובענף הפרסום חלוקים לגביו
פסטיבל הפרסום בקאן עמד השנה בסימן איזון בין חדשנות טכנולוגית ובינה מלאכותית לבין קריאטיביות אנושית עם אמירה • מההבנה שיוצרי תוכן הם חלק מהמערך הקריאטיבי ועד להכרה בחשיבות של ספקי מדיה עצמאיים - כמה נקודות למחשבה עבור אנשי השיווק והפרסום בישראל
אמיר גיא, יו"ר איגוד חברות הפרסום לשעבר, קורא למשרדים להתעורר: אנחנו פועלים בעולם שמתערער, עם שיבוש מוחלט של המודל הכלכלי, תהליך העבודה והיחסים עם המותגים • מי שישרוד הוא זה שימזג קריאייטיב, דאטה ונרטיב למוצר אחד ויהפוך לשותף טכנולוגי של הלקוח
שוק הפרסום הגלובלי נשלט ע"י מטא, גוגל ואמזון, שעד היום שמו דגש על יתרונות הטירגוט וההיפר-פרסונליזציה • עכשיו מייסד מטא מדבר גם על יצירת קריאייטיב בעזרת בינה מלאכותית. האם לאנשי הענף יש סיבה לפחד? • בכירי הקריאייטיב בישראל נדרשים לסוגיה
לגמר תחרות האפי, שמדרגת מהלכים שיווקיים ופרסומיים של מותגים, הגיעו השנה 51 מהלכים שהתחרו ב-20 קטגוריות • הזוכים הגדולים: טורנדו, מותג הרכב ORA ומשרד הפרסום מקאן ת"א
תחרות השיווק האפקטיבי התקיימה הערב בתל אביב • חברת המזגנים טורנדו זכתה בזהב בקטגוריית הפלטינום, ומותג הרכב ORA זכה בזהב בקטגוריית רכב ותחבורה וכן בפרס הגרנד אפי היוקרתי
הסופרבול הוא לא רק האירוע הספורטיבי הנצפה ביותר בעולם, אלא גם במה לפרסום הכי קריאטיבי • מי החזירו את "הזקנים מהחבובות" ואת מרתה סטיוארט למרכז הבמה, מה מתחשק לווין דיזל ללקק, ומי טוען שהסופרבול הוא בכלל גימיק שנועד לגרום לאמריקאים להזמין עוד אוכל?
שתי חברות פרסום, אומניקום ואינטרפאבליק גרופ, מתאחדות לכדי ענק של 30 מיליארד דולר כדי לרתום את מומחיות הנתונים, הטכנולוגיה וה-AI השולטים כעת בשדרת מדיסון - ובכל השיווק שאתם רואים
בעולם שבו גולשים מאמינים להמלצות של משפיענים על מותג יותר מאשר למותג עצמו, תעשיית יוצרי התוכן צפויה לגדול לחצי טריליון דולר תוך שלוש שנים • מדוח חדש של Artlist הישראלית עולה כי שותפויות ארוכות יחליפו קמפיינים ממוקדים, וה־AI יהיה רק "טייס משנה"
רשת הצעצועים הוותיקה טויז אר אס הציגה בפסטיבל הפרסום בקאן פרסומת באורך של דקה שנוצרה באמצעות הכלי SORA של OpenAI, והצליחה לעורר דיון סוער בקרב אנשי קריאטיב וטכנולוגיה • בענף השיווק והפרסום הישראלי נדרשים לשאלה האם נמצא התחליף למוח היצירתי
תחרות הקריאייטיב העצמאית גרנות, שיזמו אנשי הפרסום מירן פחמן וענת בן נתן, התקיימה הערב בפעם הרביעית והצדיעה למהלכי ענף הפרסום בזמן המלחמה • התחרות כללה 15 קטגוריות, והוגשו אליה 120 עבודות
בעקבות המלחמה ייערכו כמה שינויים באירוע, אך לא כל משרדי הפרסום הגדולים בטוחים בנחיצותו • איש הפרסום מירן פחמן, מיוזמי התחרות: "האירוע יתייחס ברגישות למצב"
הסטארט־אפ אליסון, שפיתח פלטפורמת בינה מלאכותית לניתוח ויצירת תוכן וקריאייטיב, מציג כלי חדש ליצירת סרטונים באורך של עד דקה • המייסד והמנכ"ל אסף ינאי מסביר למה עדיף להשתמש באנימציה, איך ייראה שיתוף־הפעולה שלו עם נטפליקס, ומהם הסיכונים בתחום
בימי שגרה מחלקות הקריאייטיב של משרדי הפרסום עובדות כדי לקדם מותגים ושירותים, אבל מאז פרוץ המלחמה הן גויסו לכיוונים פטריוטיים יותר • מקמפיינים של אחדות ושותפות גורל, דרך הסברה בינלאומית ועד פעולות למען החטופים בעזה
שיתוף-פעולה בין חברת צבעים, סוכנות פרסום וספוטיפיי הפך להצלחה • מנכ"לית משרד הפרסום יהושע\TBWA מסבירה איך קריאייטיב יכול להגדיר מחדש קטגוריות צרכניות • מדד המותגים 2023: המנכ"לים הבכירים במשק מספרים על המהלך השיווקי שהשפיע עליהם
פסטיבל "אריות קאן" נחשב לאוסקר של ענף הפרסום העולמי, ומדי שנה מתנקזות אליו אלפי עבודות • בכירי הקריאייטיב בארץ בוחרים את המהלכים החזקים ביותר בעיניהם מבין אלה שהוצגו השנה בתחרות
הבינה המלאכותית היוצרת עשויה להיות כלי עבודה שישנה תעשיות רבות. מי מהן תושפע יותר? • עבור ג'פרי קצנברג, מייסד אולפני דרימוורקס, התשובה ברורה
ביום חמישי הקרוב תיערך תחרות הקריאייטיב שיזמו אנשי הפרסום מירן פחמן וענת בן נתן • המשרדים הגדולים שבחרו לא להשתתף הם מקאן ת"א, גיתם BBDO, יהושע TBWA וראובני־פרידן • פחמן: "אנחנו רוצים להחזיר את הנחשקות ואת המצוינות הקריאטיבית לענף, שנשאב לבינוניות"