גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קריאייטיב

עוד כתבות

משרד הפרסום העתידי, כפי שנוצר באמצעות ChatGPT / צילום: ChatGPT

סוף עידן משרדי הפרסום? כך ייראה הענף בעוד חמש שנים

אמיר גיא, יו"ר איגוד חברות הפרסום לשעבר, קורא למשרדים להתעורר: אנחנו פועלים בעולם שמתערער, עם שיבוש מוחלט של המודל הכלכלי, תהליך העבודה והיחסים עם המותגים • מי שישרוד הוא זה שימזג קריאייטיב, דאטה ונרטיב למוצר אחד ויהפוך לשותף טכנולוגי של הלקוח

מארק צוקרברג / צילום: ap, David Zalubowski

מארק צוקרברג הכריז על "הגדרה מחדש של קטגוריית הפרסום". האם זה יצליח?

שוק הפרסום הגלובלי נשלט ע"י מטא, גוגל ואמזון, שעד היום שמו דגש על יתרונות הטירגוט וההיפר-פרסונליזציה • עכשיו מייסד מטא מדבר גם על יצירת קריאייטיב בעזרת בינה מלאכותית. האם לאנשי הענף יש סיבה לפחד? • בכירי הקריאייטיב בישראל נדרשים לסוגיה

מימין עופר בלוך יו''ר איגוד השיווק ומנכ''ל ממן, אילן סיגל יו''ר תחרות האפי ומנכ''ל פלאפון YES / צילום: פאביאן קולדרוף

תחרות האפקטיביות בשיווק: "ביום ש-AI יגיש עבודות, לא יהיו אמוציות"

לגמר תחרות האפי, שמדרגת מהלכים שיווקיים ופרסומיים של מותגים, הגיעו השנה 51 מהלכים שהתחרו ב-20 קטגוריות • הזוכים הגדולים: טורנדו, מותג הרכב ORA ומשרד הפרסום מקאן ת"א

צוות כלמוביל וצוות משרד הפרסום אדלר חומסקי ורשבסקי / צילום: פביאן קולדורף

הזוכים הגדולים של טקס פרסי האפי: כלמוביל וטורנדו

תחרות השיווק האפקטיבי התקיימה הערב בתל אביב • חברת המזגנים טורנדו זכתה בזהב בקטגוריית הפלטינום, ומותג הרכב ORA זכה בזהב בקטגוריית רכב ותחבורה וכן בפרס הגרנד אפי היוקרתי

הלמנ'ס. הארי וסאלי אחרי 36 שנה / צילום: צילום מסך מתוך יוטיוב

מקרמיט ועד הארי וסאלי: הפרסומות הגדולות של גמר הסופרבול

הסופרבול הוא לא רק האירוע הספורטיבי הנצפה ביותר בעולם, אלא גם במה לפרסום הכי קריאטיבי • מי החזירו את "הזקנים מהחבובות" ואת מרתה סטיוארט למרכז הבמה, מה מתחשק לווין דיזל ללקק, ומי טוען שהסופרבול הוא בכלל גימיק שנועד לגרום לאמריקאים להזמין עוד אוכל?

מצטערים, מד מן. מהפכת הפרסום כבר כאן / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, Shutterstock

מצטערים, מד מן. מהפכת הפרסום כבר כאן

שתי חברות פרסום, אומניקום ואינטרפאבליק גרופ, מתאחדות לכדי ענק של 30 מיליארד דולר כדי לרתום את מומחיות הנתונים, הטכנולוגיה וה-AI השולטים כעת בשדרת מדיסון - ובכל השיווק שאתם רואים

טרנד ה־FOOH עם מוצרים של נס קפה, לוריאל ולבלה / צילום: צילומי מסך מטיקטוק

5 הטרנדים שיובילו את השיווק הדיגיטלי ב-2025

בעולם שבו גולשים מאמינים להמלצות של משפיענים על מותג יותר מאשר למותג עצמו, תעשיית יוצרי התוכן צפויה לגדול לחצי טריליון דולר תוך שלוש שנים • מדוח חדש של Artlist הישראלית עולה כי שותפויות ארוכות יחליפו קמפיינים ממוקדים, וה־AI יהיה רק "טייס משנה"

סצנה בפרסומת של טויז אר אס / צילום: צילום מסך מיוטיוב

פרסומת הבינה המלאכותית שחוללה סערה בתעשייה

רשת הצעצועים הוותיקה טויז אר אס הציגה בפסטיבל הפרסום בקאן פרסומת באורך של דקה שנוצרה באמצעות הכלי SORA של OpenAI, והצליחה לעורר דיון סוער בקרב אנשי קריאטיב וטכנולוגיה • בענף השיווק והפרסום הישראלי נדרשים לשאלה האם נמצא התחליף למוח היצירתי

הזוכים של משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי בתחרות הפרסום גרנות / צילום: אלון גלבוע

הזוכים הגדולים בתחרות הפרסום גרנות: באומן-בר-ריבנאי, בלאנקו ומנצ'

תחרות הקריאייטיב העצמאית גרנות, שיזמו אנשי הפרסום מירן פחמן וענת בן נתן, התקיימה הערב בפעם הרביעית והצדיעה למהלכי ענף הפרסום בזמן המלחמה • התחרות כללה 15 קטגוריות, והוגשו אליה 120 עבודות

מירן פחמן, יוזם תחרות גרנות / צילום: טרלן בן אבי

בצל המלחמה: תחרות הפרסום העצמאית גרנות תתקיים השבוע

בעקבות המלחמה ייערכו כמה שינויים באירוע, אך לא כל משרדי הפרסום הגדולים בטוחים בנחיצותו • איש הפרסום מירן פחמן, מיוזמי התחרות: "האירוע יתייחס ברגישות למצב"

אסף ינאי, מייסד ומנכ''ל אליסון / צילום: ALISON.AI

היזם שרוצה לשנות את הפרסום הדיגיטלי: "אנחנו סוכנות אוטומטית על סטרואידים"

הסטארט־אפ אליסון, שפיתח פלטפורמת בינה מלאכותית לניתוח ויצירת תוכן וקריאייטיב, מציג כלי חדש ליצירת סרטונים באורך של עד דקה • המייסד והמנכ"ל אסף ינאי מסביר למה עדיף להשתמש באנימציה, איך ייראה שיתוף־הפעולה שלו עם נטפליקס, ומהם הסיכונים בתחום

מתוך הקמפיין של משרד פובליסיס בארה''ב

למקסם את האפקטיביות: כך פועלים משרדי הפרסום בחזית ההסברה

בימי שגרה מחלקות הקריאייטיב של משרדי הפרסום עובדות כדי לקדם מותגים ושירותים, אבל מאז פרוץ המלחמה הן גויסו לכיוונים פטריוטיים יותר • מקמפיינים של אחדות ושותפות גורל, דרך הסברה בינלאומית ועד פעולות למען החטופים בעזה

קייטי פרי בקמפיין BEHR / צילום מסך מיוטיוב

הקשר בין הטעם המוזיקלי שלכם לצבע החדש בבית

שיתוף-פעולה בין חברת צבעים, סוכנות פרסום וספוטיפיי הפך להצלחה • מנכ"לית משרד הפרסום יהושע\TBWA מסבירה איך קריאייטיב יכול להגדיר מחדש קטגוריות צרכניות • מדד המותגים 2023: המנכ"לים הבכירים במשק מספרים על המהלך השיווקי שהשפיע עליהם

קמפיין גביע המונדיאל של פדידוסיה / צילום: יוטיוב

מהגביע של ארגנטינה ועד הפשטות של בריטיש: ההברקות הפרסומיות בקאן

פסטיבל "אריות קאן" נחשב לאוסקר של ענף הפרסום העולמי, ומדי שנה מתנקזות אליו אלפי עבודות • בכירי הקריאייטיב בארץ בוחרים את המהלכים החזקים ביותר בעיניהם מבין אלה שהוצגו השנה בתחרות

ג'פרי קצנברג, השבוע / צילום: מנש כהן

מייסד אולפני דרימוורקס: "ה־AI תשבש את תעשיית הקריאייטיב יותר מכל תחום"

הבינה המלאכותית היוצרת עשויה להיות כלי עבודה שישנה תעשיות רבות. מי מהן תושפע יותר? • עבור ג'פרי קצנברג, מייסד אולפני דרימוורקס, התשובה ברורה

מירן פחמן / צילום: כפיר זיו

תחרות הפרסום גרנות מתקיימת בפעם השלישית, עדיין לא כל הענף בפנים

ביום חמישי הקרוב תיערך תחרות הקריאייטיב שיזמו אנשי הפרסום מירן פחמן וענת בן נתן • המשרדים הגדולים שבחרו לא להשתתף הם מקאן ת"א, גיתם BBDO, יהושע TBWA וראובני־פרידן • פחמן: "אנחנו רוצים להחזיר את הנחשקות ואת המצוינות הקריאטיבית לענף, שנשאב לבינוניות"

ג'יי ג'יי קרדוול / צילום: באדיבות Vultr

מנסה להתחרות בענקיות: פלטפורמת מחשוב הענן וולצ'ר נכנסת לישראל

וולצ'ר תנסה להתחרות על ארנקם של סטארט־אפים ישראלים מול הענקיות אמזון, גוגל, אורקל ומיקרוסופט • מי יזכה השנה בתחרות הקריאייטיב העצמאית גרנות? • בורודה-קפלן ממזג את A2 • וגם: חדשות טובות • אירועים ומינויים

מיתוג שיצר Midjourney בתגובה להגדרה Brazilian coffee with caramel flavor that royalty family likes

מיתוג חדש בפחות מיממה: מה הבינה המלאכותית באמת יכולה להציע

יצירת קמפיינים ותהליכי מיתוג אורכת לרוב שבועות וחודשים, אבל השבוע הוצג בישראל מהלך ראשון שהכנתו נמשכה שעות ספורות באמצעות שימוש בכלי AI • אנשי הענף, שחלקם חוששים לעתידם, תוהים היכן המקוריות, איך נכון לנהל את התהליך ומה זו בכלל יצירתיות

הפרסומת של טובי בסופרבול / צילום: צילום מסך מתוך יוטיוב

בין כל הפרסומות המושקעות של גמר הסופרבול, 15 שניות בלטו במיוחד

הומור, שירים קליטים וסלבריטאים שמשחקים את עצמם או את הדמויות שהכי מזוהות עמם הובילו את הפרסומות בגמר הסופרבול השנה, אך לרוב לא נרשמו הברקות קריאטיביות • המפרסמת הגדולה ביותר הייתה יצרנית הבירה אנהאוזר־בוש, עם אורך מצטבר של 3 דקות

ריאן ריינולדס מדגים את הוראות הפרסום שנתן ל־chatGPT / צילום: צילום מסך מטוויטר

הדילמה של ענף הפרסום: מה קורה כשהבינה המלאכותית מתחילה להחליף עובדים

בענף סבורים כי אנשי "העבודות השחורות" יאבדו את משרתם, בעוד שבתחום הקריאייטיב ישתפרו הביצועים באמצעות פינג-פונג עם המכונה • "מה שלוקח היום חודשים, יוכל לעבוד תוך 150 שניות בעוד שלוש־ארבע שנים" • מהפכת הבינה המלאכותית