גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קריאייטיב

עוד כתבות

אסף ינאי, מייסד ומנכ''ל אליסון / צילום: ALISON.AI

היזם שרוצה לשנות את הפרסום הדיגיטלי: "אנחנו סוכנות אוטומטית על סטרואידים"

הסטארט־אפ אליסון, שפיתח פלטפורמת בינה מלאכותית לניתוח ויצירת תוכן וקריאייטיב, מציג כלי חדש ליצירת סרטונים באורך של עד דקה • המייסד והמנכ"ל אסף ינאי מסביר למה עדיף להשתמש באנימציה, איך ייראה שיתוף־הפעולה שלו עם נטפליקס, ומהם הסיכונים בתחום

מתוך הקמפיין של משרד פובליסיס בארה''ב

למקסם את האפקטיביות: כך פועלים משרדי הפרסום בחזית ההסברה

בימי שגרה מחלקות הקריאייטיב של משרדי הפרסום עובדות כדי לקדם מותגים ושירותים, אבל מאז פרוץ המלחמה הן גויסו לכיוונים פטריוטיים יותר • מקמפיינים של אחדות ושותפות גורל, דרך הסברה בינלאומית ועד פעולות למען החטופים בעזה

קייטי פרי בקמפיין BEHR / צילום מסך מיוטיוב

הקשר בין הטעם המוזיקלי שלכם לצבע החדש בבית

שיתוף-פעולה בין חברת צבעים, סוכנות פרסום וספוטיפיי הפך להצלחה • מנכ"לית משרד הפרסום יהושע\TBWA מסבירה איך קריאייטיב יכול להגדיר מחדש קטגוריות צרכניות • מדד המותגים 2023: המנכ"לים הבכירים במשק מספרים על המהלך השיווקי שהשפיע עליהם

קמפיין גביע המונדיאל של פדידוסיה / צילום: יוטיוב

מהגביע של ארגנטינה ועד הפשטות של בריטיש: ההברקות הפרסומיות בקאן

פסטיבל "אריות קאן" נחשב לאוסקר של ענף הפרסום העולמי, ומדי שנה מתנקזות אליו אלפי עבודות • בכירי הקריאייטיב בארץ בוחרים את המהלכים החזקים ביותר בעיניהם מבין אלה שהוצגו השנה בתחרות

ג'פרי קצנברג, השבוע / צילום: מנש כהן

מייסד אולפני דרימוורקס: "ה־AI תשבש את תעשיית הקריאייטיב יותר מכל תחום"

הבינה המלאכותית היוצרת עשויה להיות כלי עבודה שישנה תעשיות רבות. מי מהן תושפע יותר? • עבור ג'פרי קצנברג, מייסד אולפני דרימוורקס, התשובה ברורה

מירן פחמן / צילום: כפיר זיו

תחרות הפרסום גרנות מתקיימת בפעם השלישית, עדיין לא כל הענף בפנים

ביום חמישי הקרוב תיערך תחרות הקריאייטיב שיזמו אנשי הפרסום מירן פחמן וענת בן נתן • המשרדים הגדולים שבחרו לא להשתתף הם מקאן ת"א, גיתם BBDO, יהושע TBWA וראובני־פרידן • פחמן: "אנחנו רוצים להחזיר את הנחשקות ואת המצוינות הקריאטיבית לענף, שנשאב לבינוניות"

ג'יי ג'יי קרדוול / צילום: באדיבות Vultr

מנסה להתחרות בענקיות: פלטפורמת מחשוב הענן וולצ'ר נכנסת לישראל

וולצ'ר תנסה להתחרות על ארנקם של סטארט־אפים ישראלים מול הענקיות אמזון, גוגל, אורקל ומיקרוסופט • מי יזכה השנה בתחרות הקריאייטיב העצמאית גרנות? • בורודה-קפלן ממזג את A2 • וגם: חדשות טובות • אירועים ומינויים

מיתוג שיצר Midjourney בתגובה להגדרה Brazilian coffee with caramel flavor that royalty family likes

מיתוג חדש בפחות מיממה: מה הבינה המלאכותית באמת יכולה להציע

יצירת קמפיינים ותהליכי מיתוג אורכת לרוב שבועות וחודשים, אבל השבוע הוצג בישראל מהלך ראשון שהכנתו נמשכה שעות ספורות באמצעות שימוש בכלי AI • אנשי הענף, שחלקם חוששים לעתידם, תוהים היכן המקוריות, איך נכון לנהל את התהליך ומה זו בכלל יצירתיות

הפרסומת של טובי בסופרבול / צילום: צילום מסך מתוך יוטיוב

בין כל הפרסומות המושקעות של גמר הסופרבול, 15 שניות בלטו במיוחד

הומור, שירים קליטים וסלבריטאים שמשחקים את עצמם או את הדמויות שהכי מזוהות עמם הובילו את הפרסומות בגמר הסופרבול השנה, אך לרוב לא נרשמו הברקות קריאטיביות • המפרסמת הגדולה ביותר הייתה יצרנית הבירה אנהאוזר־בוש, עם אורך מצטבר של 3 דקות

ריאן ריינולדס מדגים את הוראות הפרסום שנתן ל־chatGPT / צילום: צילום מסך מטוויטר

הדילמה של ענף הפרסום: מה קורה כשהבינה המלאכותית מתחילה להחליף עובדים

בענף סבורים כי אנשי "העבודות השחורות" יאבדו את משרתם, בעוד שבתחום הקריאייטיב ישתפרו הביצועים באמצעות פינג-פונג עם המכונה • "מה שלוקח היום חודשים, יוכל לעבוד תוך 150 שניות בעוד שלוש־ארבע שנים" • מהפכת הבינה המלאכותית

ערן ניזרי ואורי חזיזה / צילום: פופי פרודקשן

מייסדי לידרס ו-AVIRA מקימים סוכנות דיגיטל חדשה

הסוכנות החדשה קמה בהמשך לשיתוף-פעולה מחקרי שניהלו אורי חזיזה וערן ניזרי עם מחלקת הקריאייטיב-שופ של Meta (פייסבוק), והם עומדים בראשה כמנכ"לים משותפים

תמונה שDALL-E יצר מתוך ההגדרה Artificial intelligence and an artist draw together with an galaxy in the background, in a Baroque style / צילום: DALL-E

מקצועות השיווק והפרסום עומדים להשתנות מהיסוד, ומי שלא ייערך - ייעלם

בעוד שנים ספורות, איש הקרייאיטיב הטוב ביותר לא יהיה האדם הכי מצחיק שמכיר את כל הפרסומות ששודרו אי-פעם, אלא דווקא זה שיהיה בקיא בתאטרון, בהיסטוריה או בזואולוגיה • למה? כי את החיבור בין תחומים כל-כך שונים לכאורה הבינה המלאכותית לא תדע לעשות, והוא כן

זוכי אפי פלטינום / צילום: עזרא לוי

הזוכים הגדולים של תחרות האפקטיביות בשיווק: תנובה ומשרד הפרסום מקאן

תנובה הציגה את המהלך המוביל של השנה עם סדרת הבריסטה Alternative, וזכתה עליו בגרנד אפי ובפרס הזהב בקטגוריית משקאות • בקטגוריית הפיננסים זכו בזהב השנה בנק מזרחי טפחות ומשרד הפרסום ראובני-פרידן IPG עם המהלך "להתקדם ולהישאר (עם) בן אדם"

זוכי אפי פלטינום / צילום: עזרא לוי

תנובה היא הזוכה הגדולה של טקס פרסי האפי

חברת המזון תנובה, שעד היום התמחתה במוצרי ומשקאות חלב, זכתה בשני הפרסים החשובים ביותר בתחרות, גרנד אפי ואפי פלטינום, על המהלכים שבהם קידמה את מוצרי החלבון החלופי שלה • חברת כרטיסי האשראי מקס זכתה בשני פרסים

מימין: מירן פחמן, יניב בן מ־IDX, הילה סלומון ואייל גיא מ־DIBOOR / צילום: אייל זלצברג

המנצחים הגדולים של תחרות הפרסום גרנות: ענבר־מרחב, אדלר־חומסקי ו־DIBOOR

בסך־הכול הוענקו 21 מדליות - תשע זהב, ארבע כסף ושמונה ארד - בעשר קטגוריות • מירן פחמן, ממובילי התחרות: "זו לא אולימפיאדה, ולכן אין מספר שווה של מדליות בכל קטגוריה. כל עבודה נשפטת בפני עצמה"

הזוכה בתחרות הקריאייטיב: דומינו'ס פיצה במודעה של משרד הפרסום מקאן

הערב נחשף בוועידת MAD של גלובס הזוכה בתחרות הקריאייטיב של הפרסומות במגזין מדד המותגים • המודעה הזוכה של דומינו'ס פיצה הייתה היחידה שקיבלה את מלוא הניקוד • ומי הזוכים הנוספים?

טל ברוקנר / צילום: איל יצהר

בלעדי החיזוק הקריאטיבי של ברוקנר יער לוי

לגלובס נודע כי הפרסומאי דני יעקובוביץ מצטרף למשרד הפרסום ברוקנר יער לוי בתפקיד משנה למנכ"ל ומנהל קריאטיב ראשי

שהר לוינשטיין / צילום: אסף אמברם

בלעדי כבר לא חוליגנית: שהר לוינשטיין עוזבת את הסוכנות שהקימה לטובת סטארט-אפ טכנולוגי

לוינשטיין מצטרפת לסטארט-אפ הגיימינג Overwolf בתפקיד Creative Marketing Director • בתפקידה החדש היא תהיה אחראית על השיווק הגלובלי של Overwolf, בדגש על מהלכי מיתוג גדולים ואקטיבציות לקהילות ה-in-game creators והגיימרים ברחבי העולם • "אני משאירה מאחוריי חברה מדהימה ואת הצוות הכי מבריק אבר, אין לי ספק שימשיכו להפציץ ולגרום לי לקנא", אמרה

אלדד וינברגר / צילום: איל יצהר

בלעדי אלדד וינברגר מצטרף ליחידת הקריאייטיב של גוגל

לגלובס נוגע כי אלדד וינברגר, לשעבר משנה למנכ"ל במקאן, יצטרף לגוגל בתפקיד creative lead בזרוע הפעילות של גוגל, העוסקת ביצור קריאייטיב המיושם על הפלטפורמות של גוגל עבור מפרסמים ישראלים שפועלים בחו"ל • היחידה, שנקראת google creative works, מנוהלת ע"י אמיר אריאלי

אורי ניר וינטר / צילום: רון פרידמן

"כשעובדים יצאו לחל"ת, המתמחים שלנו סיפקו לארגונים רשת ביטחון"

פרויקט "באים בטוב" של גלובס רתם את מיטב אנשי הקריאייטיב עבור קמפיינים לעמותות בשעה קשה זו • עמותת החודש היא אלומה, המפעילה תוכניות לשילוב בני נוער וצעירים במעגלי ההשכלה הגבוהה, השירות והעבודה