הן המנועים שמסייעים לאתרים "לדחוף" לגולש תוכן שמעניין אותו ובכך ליצור מעגל של win-win, שבו לגולש יש חוויית גלישה טובה יותר וצריכת תוכן מותאמת, ואילו בעלי התוכן ממקסמים את התוכן שהם מייצרים, מקרבים את הגולש לתוכן שמעניין אותו, ומפחיתים את התלות שלהם בתאגידי הענק גוגל ופייסבוק.
מדובר בשתי חברות ישראליות מצליחות מאוד בעולם בתחום המלצות התוכן, אבל כמו ישראלים טובים, בסופו של דבר התחרות על הזירה המקומית - גם אם המשמעות הכלכלית שלה לא מאוד מהותית לשורה התחתונה שלהן - חשובה להן מאוד. ובתחרות הזאת מי שמנצחת השנה היא דווקא טאבולה, שנכנסה לפעילות בישראל הרבה יותר מאוחר מאאוטבריין ולכן השוק כבר היה לכאורה "כבוש". אבל בנחישות ובאגרסיביות הצליחה טאבולה תוך שנה וחצי להפוך לשחקן המשמעותי. בהתחלה על ידי חתימת הסכם עם וואלה, ולאחרונה הושלם המהלך כשחוזה נחתם גם עם ynet - מה שהופך את טאבולה לבעלת ברית של שני האתרים הגדולים בישראל.
טאבולה ואאוטבריין עובדות שתיהן בשוק שבו התוכן הוא המוצר. ובדיוק כפי שמקדמים מוצרים בשוק "המסורתי", האתגר המקצועי של שתיהן הוא לפתח עוד ועוד כלים שיעזרו לשווק את התוכן באופן אפקטיבי. את הכיוון לזה ניתן היה לראות כשטאבולה רכשה לאחרונה חברה המתמחה בטכנולוגיות איקומרס מתוך כוונה להטמיע את פעילותה בפעילות טאבולה, מה שאמור בסופו של תהליך לשפר את אופטימיזציית התוכן לגולש. גם באאוטבריין שוקדים כל העת על פיתוח כלים חדשים, ויש להניח שהתוצאות יוגשו לשוק בחודשים הקרובים.
ענת ביין-לובוביץ'