המעצמה עבדה יפה ב-2016: דאום המשיך עם הטור שלו ב"7 ימים"; האריך את החוזה שלו ברדיו תל אביב, שם הוא מגיש תוכנית בוקר שמשודרת גם בסינדיקציה; לא מזמן עלתה בהוט "חנוך דאום מחשב מסלול מחדש", סדרה דוקו-קומית שבה הוא מטפל במשבר גיל הארבעים עם הזוג המוזר אורן חזן ופרופ' אמיר חצרוני, ובין לבין הוא שבר קופות עם מופע הסטנדאפ שלו "חנוך דאום אוכל את הראש" (בקרוב גם באולמות בחו"ל).
אולם מעל לכל העשייה של דאום, נמצא עמוד הפייסבוק הפעיל מאוד והפופולרי מאוד שלו. למעלה מ-419 אלף עוקבים - מספר שבוודאי המשיך לטפס מאז שבדקנו לפני כמה ימים - אחרי הסטטוסים המשעשעים והמתחכמים, בעיקר של אחרים (לפי ראיון עמו שהתפרסם לאחרונה ב"7 ימים", מדי דקה נכנסות 4 הודעות לתיבת המסרים שלו), שהוא מעלה עם כותרות שכבר קיבלו סטטוס (וגם ראשי תיבות) משל עצמן, כמו תכל'ס, מצחיק, אין לתאר וכמובן "העלה נקודה".
סוד ההצלחה? פאן במקסימום. "אחד הדברים שאני מאוד מקפיד עליהם בעמוד הוא להתרכז בפאן. אין אצלי שיימינג, אין אצלי מריבות, ומי שמגדף אחרים נחסם", אמר דאום באותו ראיון. במציאות הישראלית המסוכסכת, אין ספק שהוא עלה כאן על משהו - בטח כשמגלים שהעמוד הקולני של הצל משתרך הרחק מאחור, עם קצת פחות מ-289 אלף עוקבים.
אף על פי שרוב הברנז'ה מצייצת את עצמה לדעת בטוויטר, דאום לא חורג מגבולות הרשת החברתית של צוקרברג. "יש שאלה מה בעצם מבחינה מקצועית עושים עם פופולריות בפייסבוק", אמר ברגע של גילוי לב בראיון. "התשובה היא שלא להיות שם זה לא להיות בסצנה נורא חשובה של שיח". כמו שהוא קורא לזה, העלה נקודה.
חגית מהלא בן-משה